Prostreno.cz

Úspěch japonské diety Hara Hači bu tkví v dávkování jídla

Hara Hači bu – to není zaklínadlo, ale japonský název způsobu stravování. A jakkoli složitě může pro nás Evropany znít, je vlastně velmi jednoduchý. A slibuje dlouhověkost.

Hara Hači bu – co zní jako zaklínadlo z dětské knížky, je ve skutečnosti japonský název, který v doslovném překladu znamená „osm částí z celkem deseti“. Jeho smysl je ovšem: naplň svůj žaludek jen na 80 %. Tímto pravidlem se řídí obyvatelé japonského ostrova Okinawa, kteří statisticky patří k nejstarším obyvatelům světa (najdete zde neobvykle mnoho stoletých). Ve výživě tedy pro ně hraje správné množství enormně důležitou roli.

Jak vzniklo Hara Hači bu

Svůj základ má Hara Hači bu v dobách, kdy potravin nebyl dostatek a bylo nutné s nimi správně naložit. Původně šlo tedy v první řadě o přežití než o jakoukoliv touhu zhubnout. Naopak v dnešní době může tento způsob k pomoci k tomu, udržet si správnou váhu a to až do vysokého věku. Nejde o hladovění nebo počítání kalorií, ale o to, jíst jen tolik, abyste už neměli hlad. Místo toho, aby se člověk najedl dosyta. Tím dokážeme lépe vnímat svůj vnitřní pocit hladu, jíst uvědoměleji a intuitivněji.

Co Japonci mají rádi

Sice u metody Hara Hači bu nejsou žádné potraviny zakázané, ale i obyvatelé Okinawy mají svoje velmi oblíbené potraviny. Vědec z německého Kolína nad Rýnem a autor knih o zdraví Marcus Lauk, který už navštívil mnoho zemí, kde žije více stoletých lidí, prozradil, že lidé na Okinawě, a to především právě ti starší, jí denně vepřové maso. Vždy v malém množství, většinou jen okolo 30 až 70 gramy, ale s železnou pravidelností. Kromě toho milují Japonci na Okinawě také sladké brambory, ryby, tofu a čaj.





Vložit můj recept

Reklama

Prostreno.cz

Pro účast v testování se registrujte nebo přihlaste.

Přihlásit se přes Bety Registrovat