Prostreno.cz

Bakteriemi zamořená místa v posilovně

Mikroby, tedy nejrůznější bakterie a viry, posilovny či tělocvičny přímo milují! A kde se jim nejvíce daří? Známe 7 „nejzamořenějších“ míst ve fitness centrech.

Činky, posilovací stroje, gymnastické/rehabilitační balony

Každý návštěvník posilovny na ně sahá, potí se na nich… To se pak mikrobům daří, navíc každý přidá nějaké další.
Jak se chránit: Drtivá většina fitness center již v současnosti nabízí spreje s desinfekcí, takže ji před použitím na každé náčiní pečlivě naneste. Pokud ovšem zrovna vaše posilovna desinfekci k dispozici nemá, noste si lahvičku antibakteriálního gelu (koupíte jej v každé drogerii), který pečlivě naneste před i po cvičení na dlaně.

Šatna, sprchy

Je v nich teplo, vlhko, vystřídá se tu plno lidí… Doslova od podlahy až ke stropu se to tu mikroby jen hemží.
Jak se chránit: Nikdy v šatně nechoďte naboso, vhodnou obuv (například žabky) noste i do sprchy. A rovněž si nesedejte na lavičky v šatně nazí.

Podložky

Pokud chodíte třeba na jógu nebo na kalanetiku či pilates, jistě cvičíte na podložkách. Tak jako desítky lidí před vámi.
Jak se chránit: Investujte do vlastní podložky a na cvičení si ji noste. Po použití ji přetřete desinfekcí a nechte dobře uschnout.

Taška na dres a spol.

I když většina mikrobů bydlících v tašce, v níž si nosíte věci do fitness centra, jsou „vaši vlastní“, ovšem zamyslete se – kolikrát a kam tašku nebo její obsah v posilovně položíte? To se pak přidají další viry a bakterie, takže vám v tašce vznikne takový „hezký“ koktejl.
Jak se chránit: Tak především tašku nebo batoh pravidelně perte (to samozřejmě předpokládá, že máte zavazadlo z materiálu, u něhož je praní možné – pokud ne, pak jej pravidelně vytírejte desinfekčním prostředkem. Dobré je rovněž ukládat některé věci, jež v tašce nosíte (ručník, náhradní spodní prádlo, dres apod.), zvlášť do igelitových tašek.

Ručník

Samozřejmě, že si z domova berete ručník čistý, ale platí pro něj to, co pro vaše zavazadlo – v posilovně ho postupně položíte na spoustu věcí, počínaje lavičkou v šatně přes posilovací přístroj až po věšák ve sprchách. Pak už ručník zas až tak super čistý není…
Jak se chránit: Ručník nikde moc nepokládejte, případně jej noste v igelitce.

Lahev na pití

Nejenže putuje po fitness centru s vámi, ale navíc na ni saháte rukama, jež se předtím dotýkaly všemožného náčiní a nejrůznějších povrchů.
Jak se chránit: Nejlepší je nosit si klasické lahve na pití se šroubovatelným uzávěrem. Ten totiž – na rozdíl od tolik oblíbených lahví se zabudovaným „náustky“, které prostě a jednoduše strčíte do pusy, a pijete – chrání vršek lahve, takže nesaháte na oblast, s níž přijdou do styku vaše rty, holýma (a špinavýma) rukama.

Sprchy

Většina lidí v nich chodí bosky, takže do nich zanese spoustu nejrůznějších mikroorganismů. A my si je na chodidlech často odnášíme.
Jak se chránit: Pokud to není nutné, počkejte se sprchováním až na doma. Jestliže tuto možnost nemáte, vždy noste na nohách vhodnou obuv (již zmíněné žabky) a používejte antibakteriální mýdlo. Nikdy si ve sprchách fitness centra neholte například nohy – mikrobům tím vstup do svého těla jen usnadníte!





Celkem 0 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Prostreno.cz

Pro účast v testování se registrujte nebo přihlaste.

Přihlásit se přes Bety Registrovat