Prostreno.cz

Jíst v pomalém tempu se zdravotně vyplatí

Jste rychlý jedlík, nebo naopak člověk, co si vychutná každé sousto a u stolu nikam nechvátá? Tempo vašeho stravování může ovlivnit tělesnou hmotnost i pravděpodobnost vzniku diabetu. O činnosti trávení ani nemluvě!

Jedno staré úsloví říká, že spěchat by se mělo pomalu. Ale copak to v dnešní době jde? Máme mnoho pracovních, soukromých i jiných povinností, přičemž nás tlačí čas. Stihnout chceme samozřejmě všechno, ale rozkrájet se nemůžeme. A kde se kvaltuje nejvíc? U jídla! Také znáte ty ultra rychlé obědy o polední pauze nebo bleskové večeře, které si kvůli shonu dáváte „na stojáka“? Za to vám zdraví moc nepoděkuje. A na štíhlé křivky zapomeňte také! Co se děje s vaším tělem, když hltáte?

Zátěž pro trávení, která má následky

Obviňujete z nevolnosti, pálení žáhy, nadýmání i pocitu plného břicha kořeněná i tučnější jídla? Co  když v tom jsou nevinně? Možné to je. Pokud přijímaná sousta kvůli spěchu dostatečně nerozžvýkáte, narušujete tím celý trávicí proces. Žaludek se musí vypořádat s příliš velkými kusy potravy, což mu pochopitelně přidělává práci. Výsledkem bývají zažívací potíže i obtěžující únava, která nemá konce. S čím dalším počítat?

Neschopnost zhubnout ani deko

Jistě se k vám doneslo, že mozku obvykle trvá 15 minut, než si uvědomí, že je žaludek dostatečně nasycený. I proto se doporučuje dávat si u stravování na čas a vychutnat si každé sousto. Čím menší tempo u jídla nasadíte, tím menší je i pravděpodobnost, že se přejíte a mnohonásobně překročíte kalorický limit. Takhle jednoduchá je to rovnice!

Může si na vás počíhat cukrovka

Když už došlo na zmínku o přejídání, měli byste vědět, že není hrozbou jen pro štíhlou postavu, ale i slinivku. Nadbytečné porce, kterých si při hltání vlastně ani nevšimnete, značně navýší produkci inzulinu. To vás vystaví větší pravděpodobnosti vzniku diabetu 2. typu. Na tento jev už poukázalo mnoho na sobě nezávislých studií, tak si dejte pozor a nad talířem raději přibrzděte. Vždyť v sázce je to nejcennější – vaše zdraví!

Zdroje: www.healthybuilderz.com, www.verywellhealth.com





Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat