Prostreno.cz

Při nadměrném vypadávání vlasů vsaďte na olivový olej

V dávné minulosti byl olivový olej posvátnou vzácností, dnes ho vnímáme spíše jako obyčejnou potravinu, kterou lze koupit na každém rohu. Jeho všudypřítomná dostupnost je samozřejmě vítaná, ovšem on není jen obyčejnou kulinářskou ingrediencí, ale i lékem.

Proč olivový olej zastavuje nadměrné padání vlasů? Blokuje produkci jistého hormonu, který napadá vlasové folikuly, přičemž poskytuje celou řadu antioxidantů. Smícháte ho s vaječnými bílky, skořicí nebo česnekem? Všechny varianty se pro přípravu blahodárné masky hodí!

Elixír nejen v kuchyni

Zdravotní přednosti „oliváče“ jsou dobře známé. Zahrnují třeba omezení rizika srdečních komplikací, rakoviny i Alzheimerovy choroby, sníženou pravděpodobnost vzniku diabetu i mírnou úlevu od bolestí způsobených revmatoidní artritidou (1). Často se poukazuje i na jeho antibakteriální vlastnosti (2) i to, že jakožto součást středomořské stravy podporuje úbytek tělesné hmotnosti (3). Olivový olej se využívá i zevně, neboť zpomaluje stárnutí pokožky (4). Už se k vám doneslo, že také zastavuje nadměrné vypadávání vlasů? A prý hodně spolehlivě.

Autorita pro bouřící se hormony

Jednou z běžných příčin nechtěných vlasových ztrát je zvýšená tělesná produkce dihydrotestosteronu. Tento hormon napadá folikuly a oslabuje je, což vede k řídnutí kštice. Zmíněný olej kromě mnoha prospěšných látek obsahuje i kyselinu olejovou, která dihydrotestosteron pomáhá blokovat (5). A kadeře jsou v bezpečí! Pravidelné nanášení oleje z oliv vlasy zásobí i antioxidanty, které neutralizují škodlivé volné radikály a zlepší krevní oběh pokožky hlavy (6). I tímhle přispívá k vyřešení daného problému. Nemluvě o tom, že jeho nabízená hydratace snižuje lámavost a poskytuje ochranu před dalším poškozením. Jak ho použít?

Pozor, jde se čarovat!

Tuhle olivovou spásu můžete aplikovat v čisté podobě, nechat pár minut působit a poté umýt běžným způsobem. Ale klidně ji při přípravě ozdravné masky smíchejte i s vaječnými bílky, které jsou báječným zdrojem potřebných proteinů. Další způsob využití představuje kombinaci se skořicí a medem či rozmělněným česnekem.

Zdroje: (1) www.healthline.com/nutrition/11-proven-benefits-of-olive-oil#TOC_TITLE_HDR_11, (2) www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19234678/, (3) www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17056825/, (4) www.researchgate.net/publication/348902479_Effect_of_olive_oil_on_the_skin, (5) www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/1637346/, (6) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5499037/





Celkem 2 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Vejce s bylinkovou solí

(26 hlasů)

Kokosové lívance

(29 hlasů)

Špenátová omeleta

(34 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat