Prostreno.cz

Toužíte po miminku. Co byste si měli naložit na talíř?

Zdá se, že dnes je i početí miminka docela věda. Na vině často bývá také náš nepříliš zdravý životní styl. A tak není od věci zkusit své tělo na snahy o děťátko připravit. A nejen to svoje, ale i partnerovo! Co zařadit do jídelníčku?

Přibližně 3 měsíce před tím, než se začnete o miminko snažit, zkuste své tělo na nový úkol připravit. Například tím, že na svůj talíř zařadíte následující potraviny.

Pro budoucí mámy

Libové maso

Kuřecí prsíčka, libové hovězí, krůtí maso… Zkrátka si zajistěte příjem kvalitních bílkovin a také železa, které mas obsahuje. Tento minerál totiž pozitivně ovlivňuje ženskou plodnost. Nejste zrovna „masový typ“? Nevadí. Železo najdete například i v luštěninách.

Sladké brambory

Alespoň párkrát do týdne si je dopřejte namísto těch klasických (nebojte, navzdory svému názvu nejsou doopravdy sladké a k slaným pokrmům se skvěle hodí). Prospívají totiž zdraví ženských orgánů a tím přirozeně podporují plodnost. Vděčí za to vysokému obsahu vitaminu A a kyseliny listové.

Mléčné výrobky

Vápník a vitamin D je důležitý nejen pro zdraví kostí, ale pozitivně také působí na ženskou plodnost. Kombinaci obou živin najdete v mléčných výrobcích, které vám navíc poskytnou i kvalitní proteiny.

Pro budoucí táty

Citrusy

Pomeranče, mandarinky, grapefruity či pomela… Pěkně dohlédněte, ať jsou součástí svačinky vašeho partnera. Mají totiž vysoký obsah vitaminu C – a ten zvyšuje kvalitu spermií. Což je pro snahy o miminko dobrá zpráva.

Dýňová semena

Tahle pochoutka by měla mít své pevné místo na jídelníčku každého muže. Proč? Dýňová semena obsahují kombinaci zinku a omega-3 mastných kyselin. A ta nejen podporuje kvalitu spermií, ale také jejich počet, pozitivně reguluje hladinu testosteronu a obecně přispívá ke zdraví mužských reprodukčních orgánů.

Mrkev

A kvalita spermií do třetice. Mrkev (ale také například červené papriky či meruňky) obsahuje množství vitaminu A, který pozitivně působí právě na spermie.

Pro oba

Kromě výše zmíněných potraviny byste pak na společný jídelníček měli zařadit následující pochoutky, které zvyšují plodnost u mužů i žen:

  • ryby, vejce, ořechy a semena – obsahují omega-3 mastné kyseliny a kvalitní bílkoviny
  • zelenou zeleninu (saláty, špenát, brokolici…) – obsahuje množství kyseliny listové
  • jahody a borůvky – vyznačují se vysokým obsahem antioxidantů, které chrání spermie i vajíčka

Čemu se vyhnout

Kromě toho ale existují potraviny, kterým byste se při snahách o otěhotnění měli rozhodně vyhnout. A to nejen vy jako budoucí máma, ale i váš partner! Patří k nim:

  • káva (více než 2 šálky denně)
  • alkohol
  • bílé a sladké pečivo
  • polotovary
  • ryby s prokázaným vysokým obsahem rtuti (tuňák, žralok, makrela)




Celkem 0 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Prostreno.cz

Pro účast v testování se registrujte nebo přihlaste.

Přihlásit se přes Bety Registrovat