Prostreno.cz

Načerpejte energii po náročném pracovním dni

Chystáte se na dlouhou cestu, potřebujete podat slušný fyzický výkon, nebo vás čeká vědomostní test, který si žádá dlouhé hodiny studia? Energii na podobné výzvy můžete načerpat z jistých potravin! Jakých?

Co jíst nebo pít, aby mozek podal optimální výkon a ani tělo nezůstalo zahanbené? Pomůže cukr či káva? Tohle v krátkodobém i dlouhodobém výhledu rychle nakopne vás organismus!

Káva a zelený čaj

Pro rychlý nárůst bdělosti může být káva skvělou volbou. Jeden či dva pohárky probudí tělo i mysl, nicméně nic se nemá přehánět. Při vyšším množství je pravděpodobně, že se naopak začnete cítit o dost hůř. Taky nezapomínejte na to, že kofein sice nabízí okamžitou vzpruhu, nicméně jeho účinek netrvá věčně. Vlastně se dá říct, že v tomto případě „rychle nabyl, rychle pozbyl“. Využijte jeho sílu, dokud je čas – tedy těsně před očekávanou akcí. Pro ostatní případy spíš zvolte zelený čaj, který kromě vzpruhy zároveň dodá i antioxidanty.

Sacharidy

Konzumace kvalitních sacharidů napomáhá koncentraci. Kvalitní sacharidy, na rozdíl od prázdných sacharidů, jako jsou zpracované cukry, tělu poskytují palivo, které zvyšuje výkonnost mozku. A co si pod pojmem „kvalitní sacharidy“ představit? Oves, špaldu, jáhly, rýži či brambory.

Glukóza

Zdravá dávka glukózy se pojí se skvělou pamětí. Kde ji hledat? V medu, banánech, černém rybízu, třešních, švestkách či hroznovém víně. Jako ultra rychlý nakopávač rozhodně lepší než kdejaké energetické drinky! A co jíst v dlouhodobém horizontu?

Avokádo

Obsah vitaminu K a kyseliny listové chrání před mrtvicí, zlepšuje paměť a koncentraci. Mimochodem, avokádo se hodí nejen do salátů, ale skvěle chutná i jako pomazánka.

Brokolice

Brokolice může pomoci zlepšit kognitivní funkci v mozku. Glukozinolátové sloučeniny v ní obsažené zpomalují rozklad acetylcholinu. (Nízké hladiny těchto neurotransmiterů jsou časté u jedinců trpících Alzheimerovou chorobou.) Pro získání dlouhodobých výhod rozhodně konzumujte brokolici syrovou nebo jen lehce tepelně upravenou.

Zelené listy

Špenát či římský salát? I tyhle poklady chrání a zlepšují funkce mozku! Jsou bohaté na vitaminy a potlačují zánět, který může zpomalit mozkovou funkci.

Borůvky

Ještě jste letos nebyli na borůvkách? Chyba! Tyto sladké a zralé plody si s výkonem mozku moc dobře rozumí. Jsou bohaté na antioxidanty a vitaminy, mohou „mozkovnu“ chránit před degenerací a snížit ztrátu krátkodobé paměti. Zároveň dodávají životní energii. A co dalšího byste na svůj stůl měli přizvat? Vejce, celá zrna, vlašské ořechy, dýňová semínka, kokosový a olivový olej či hořkou čokoládu.





Celkem 0 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Prostreno.cz

Pro účast v testování se registrujte nebo přihlaste.

Přihlásit se přes Bety Registrovat