Prostreno.cz

Posilování imunity u dětí není věda

Děti jsou denně vystaveny určitému počtu zárodků a virů. I když je teď kontakt mnohonásobně menší, viry a bakterie tu stále jsou. Posilněte vašim ratolestem imunitu – přirozenou cestou!

Posilování imunitního systému vašeho dítěte je nejlepší obranou proti každodenním bakteriím, se kterými dítko přichází do styku. Podáváte mu vitamin C, ale stejně to jaksi není ono? Zaměřte se na tyhle oblasti!

Vyvážená strava

Existuje mnoho důvodů, proč byste měli zajistit, aby vaše dítě jedlo zdravou a vyváženou stravu. Potraviny, které jsou nabité konzervačními látkami, neznámými přísadami a cukrem, mohou způsobovat nemoci a problémy s trávením. Často se hovoří i o zánětech. Zkrátka a dobře, to, co vaše dítě jí, dost ovlivňuje jeho imunitní systém. Které „položky“ na obranyschopnost působí doslova zázračně?

Prebiotika

Prebiotika jsou nezbytná k podpoře růstu zdravých bakterií nacházejících se ve střevě vašeho dítěte. Tato složka potravin umožňuje tělu lépe se chránit před škodlivými bakteriemi a viry. Proto se ujistěte, že vaše dítko má dostatek banánů, rajčat, česneku, cibule, či celozrnných potravin.

Železo

Nedostatek správného množství železa může vést k problémům s kognitivním vývojem a oslabeným imunitním systémem. Mezi nejlepší potraviny bohaté na železo, které by si váš potomek měl oblíbit, patří červené maso, fazole, ořechy, celozrnné a tmavé zelené listy.

Zinek

Zinek je užitečný při vytváření nových buněk a enzymů, které taktéž podporují imunitní systém. Zinek není v těle ukládán, takže je důležité, aby vaše dítě denně „spotřebovalo“ správné množství. Bude se mu zamlouvat maso, mléko, sýry nebo obiloviny?

Vitamin D

„Déčko“ pomáhá imunitnímu systému správně fungovat, zároveň chrání před infekcemi. Z tohoto důvodu ratolesti podávejte lososa, makrely nebo vejce.

Vitamin C

Vitamin C je přirozený antioxidant, který chrání buňky v těle vašeho dítěte, je-li to nezbytné. Mezi potraviny, které jsou na céčko bohaté, patří paprika, brokolice, sladké brambory a kiwi.

Vitamin A

Áčko je vůči obranyschopnosti užitečné tím, že spustí reakci protilátek a varuje imunitní buňky, aby fungovaly. Snažte se, aby si dítě zamilovalo vejce, jogurty, organické ovoce a zeleninu. Určitě mu budou chutnat například sladké brambory a mango. A ke kterým dalším faktorům, které ovlivňují imunitní systém dítěte, byste měli přihlédnout?

Kompletní péče

Dítě by mělo dostatečně spát a pravidelně cvičit. Zároveň je nutné, aby dodržovalo základní hygienické návyky (mytí rukou před jídlem či po použití toalety). Pokud mu souběžně se stravou, spánkem a hygienou zajistíte i odpočinek, jeho imunita zesílí. Hodně zabírá také to, když mu pomůžete vyrovnávat se s úzkostí a stresem. Pokud totiž v jeho organismu kolují zvýšené stresové hormony, imunitní systém není schopen správně fungovat.





Celkem 0 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Zdravě se Sabčou

Všechna videa
17:41

Core cvičení

Core cvičení
15:24

Full body trénink

Full body trénink
08:50

Protažení na nohy

Protažení na nohy
Prostreno.cz

Pro účast v testování se registrujte nebo přihlaste.

Přihlásit se přes Bety Registrovat