Prostreno.cz

Obyčejná chůze pod drobnohledem

Co se dá zkazit na obyčejné chůzi? Vlastně všechno. I pouhé míjení nohou může napáchat hodně škody, pokud se mu nevěnuje dostatečná pozornost. Jste si jistí, že chodíte správně?

Chůze je nejpřirozenějším pohybem člověka a zároveň představuje jednoduchý a efektivní způsob, jak zůstat fyzicky aktivní. Je přístupná každému, hodí se i pro osoby, které mají problémy s klouby, dá se praktikovat téměř kdekoli, a navíc nevyžaduje žádné speciální vybavení. Ten, kdo ji pojme za svoji fitness rutinu, by se však měl vyvarovat nejčastějších chyb.

Nesprávná obuv

Pokud jde o prevenci úrazů, je nezbytné nosit kvalitní boty, které dobře sedí a nohám nabízejí dostatečnou oporu. Hodí se ty s tužší podrážkou, jež tlumí nárazy. Je vhodné zvážit i ortopedické vložky, které podporují správné držení těla, zvyšují hybnost a pohyblivost a efektivně uvolňují od bolesti kyčlí.

Rozhozený střed těla

Při chůzi paže působí jako protizávaží nohou. V rámci fitness rutiny by se neměly houpat příliš mnoho, ale ani málo, střed těla musí být stabilní. Pokuste se paže a hlavně ramena uvolnit a nechte je pohybovat se přirozeně. Vyhnete se namáhání krku a ramen. (Krk držte v neutrální poloze a v linii s páteří. Každých pár minut jeho pozici překontrolujte.)

Široké kroky

Střed těla je vaším těžištěm. Pokud děláte příliš široké kroky, vzdalujete se od něj, zatěžujete chodidla a přispíváte ke zranění a bolesti. Vhodnější jsou kroky kratší a rychlejší, udržují páteř rovnou a nenamáhají záda ani boky.

Nízká rychlost

Chůze vždy nemusí být o intenzivním tréninku. Někdy prostě jen zatoužíte po klidné procházce, což je v pořádku. Pokud je však vaším cílem zvýšení srdeční frekvence a maximalizace zdravotních výhod, přidejte do kroku, na intenzitě a energii. Proveďte malý test. V rámci tréninku a kondice sledujte svůj dech. Můžete-li při chůzi zpívat, pohybujete se příliš pomalu.

Nedostatečná hydratace

V teplém podnebí tělo potřebuje zavodnit zhruba po 30 minutách chůze, v tom chladném se jedná asi o hodinovou svižnější procházku. Mějte u sebe malou lahev s pitím a předcházejte žízni.

Ignorování bezpečnosti

Možná, že u chůze rádi posloucháte oblíbenou hudbu. Hudební doprovod zvyšuje motivaci a výkon, jenže pokud máte sluchátka v obou uších, a navíc je hudba moc hlasitá, nevnímáte okolí, tedy lidi, zvířata, cyklisty, motoristy a podobně. Můžete tak snadno ublížit nejen sobě, ale i ostatním. Z tohoto důvodu používejte jen jedno sluchátko, nebo hudbu ztlumte.





Celkem 0 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Prostreno.cz

Pro účast v testování se registrujte nebo přihlaste.

Přihlásit se přes Bety Registrovat