Prostreno.cz

Fazole jsou bohatým zdrojem kvalitních bílkovin

K čemu bílkoviny vlastně slouží? A kolik přesně jich získáte prostřednictvím fazolí, které také čistí střeva, chrání cévy a pomáhají s hubnutím?

Rostlinná strava nikdy nebyla populárnější. Studie za studií ukazuje, že tento způsob stravování poskytuje cenné zdravotní výhody, a to včetně regulace cholesterolu, normalizace tlaku i menšího rizika srdečních chorob. Nabízí však i nižší pravděpodobnost vzniku žlučových kamenů, posílení imunity nebo harmonizaci trávení. Pokud se obáváte, že když omezíte příjem masa, začne váš organismus zoufale postrádat bílkoviny, takhle to být nemusí. Ostatně, od čeho tu jsou fazole?

Nepodceňujme, co je pro nás dobré

Fazolí existuje 50 druhů, ale jedno mají společné – vysoký podíl bílkovin, jichž má jejich stogramová porce více než dvacet gramů. To je z nutričního hlediska srovnatelné se stejným množstvím kuřecího masa. Sluší se zmínit, že proteiny jsou po konzumaci rozkládány na aminokyseliny, přičemž zprostředkovávají transport hemoglobinu, budují svalovou hmotu, vytvářejí protilátky a poskytují využitelnou energii. Zároveň regenerují svalové tkáně, podílejí se na tvorbě hormonů a zajišťují spoustu probíhajících tělesných procesů. Z fazolí ale nezískáte jenom bílkoviny a tím i jmenované výhody, pozitiv je tu daleko víc.

Poklad z lůna přírody

Díky svému jedinečnému složení tyto opomíjené luštěniny čistí střeva a prospívají ledvinám (možná právě proto mají podobný tvar). Dobrým pomocníkem jsou i při hubnutí a produkci červených krvinek, zatímco se účastní řízení hladiny krevního cukru, předcházejí hemoroidům a chrání cévy. Doporučují se také při detoxikaci a léčbě otoků. Jenže co když byste je jedli rádi, ale odrazuje vás následná plynatost a nevolnost? I tohle lze snadno odbourat.

Správná příprava je základ

Než se pustíte do přípravy fazolí, nejprve je namočte tak na 12 hodin do vody. Tím se odstraní nežádoucí látky, jako puriny, lektiny či oligosacharidy, jež způsobují výše zmíněné obtíže. Při samotném vaření nezapomeňte na přídavek kmínu, kardamomu, zázvoru, fenyklu nebo koriandru. Jde o koření usnadňující jejich stavitelnost.





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Brokolicové placičky

(1 hlasů)

Želví maso

(2 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat