Prostreno.cz

Na nevolnost a pocuchané nervy pomáhají brambory

Máte trable s vysokým tlakem? Nebo jste vystresovaní z práce, kvůli čemuž vás často bolí žaludek? Řešením mohou být brambory!

Mnozí se na brambory nedívají s velkým nadšením. Pro někoho jsou příliš obyčejné, jiní je zase považují za potravinu při dietě nevhodnou. Přitom jsou neuvěřitelně zdravé! A co se týká hubnutí, ani v tomto případě se jejich konzumace nevylučuje. Jaké že mají vedlejší účinky, které si stojí za to připomenout?

Vítaná ochrana před nemocemi

Zmíněná potravina, která Evropu v 19. století zachránila před hladomorem, je bohatá na vitaminy B6 a C. Zprostředkovává také mangan, fosfor, kyselinu pantotenovou a značné množství antioxidantů. Díky tomu posiluje imunitní systém a chrání tělo před nejrůznějšími nemocemi.

Lék na stres i vysoký tlak

Věřte, nebo ne, brambory jsou báječnou výživou kardiovaskulárního systému. Vlivem vyššího podílu hořčíku a draslíku přirozeně normalizují tlak, proto se doporučují na arteriální hypertenzi. Zmírňují ale i stres, jež srdci škodí, takže jsou nápomocné dvojnásob. Obecně podporují činnost nervového systému a přínos mívají také pro mozkové funkce.

Náskok v boji se záněty

Již několik studií naznačilo, že jmenovaná plodina představuje způsob, jak se vypořádat s dlouhodobějšími záněty. A co víc – obsažené karotenoidy předcházejí poškození buněk, to včetně těch DNA.

Blaho pro trávicí systém

Vláknina ve spolupráci s rezistentním škrobem nejenže omezuje pravděpodobnost rakoviny tlustého střeva, rovněž zachovává bezproblémový chod zažívání, stimuluje detoxikaci a působí jako harmonizátor střevního mikrobiomu. Brambory tedy trávení opravdu svědčí! Podle některých odborníků také zastavují nevolnost a jejich šťáva dokáže napravit i překyselený žaludek. A jak je to s jejich kalorickým zatížením?

Základem je správná příprava

„Ve své nejpřirozenější podobě brambory nemají žádný tuk, cukr ani lepek. Mezi jejich přednosti patří i minimální množství sodíku. Pokud si je ve slupce uvaříte jen ve vodě nebo připravíte na páře, jde o lehce stravitelný pokrm, který do redukčního jídelníčku bezpochyby patří,“ vysvětluje specialistka výživy a autorka knih o hubnutí Lisa Young, která  působí na americké Newyorské univerzitě.

Zdroje: livelovefruit.com, wikipedia.org, europepmc.org





Celkem 0 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat