Prostreno.cz

Tělo umí dát najevo, když mu stravovací návyky nevyhovují

Jíte, protože vám chutná, potřebujete palivo pro svůj organismus a navíc se po jídle cítíte dobře. Tedy aspoň na chvíli. Nepřemýšleli jste se někdy nad tím, že vám aktuální stravovací návyky třeba vůbec nevyhovují? Všímejte si řeči svého těla, hodně vám napovídá!

Jednomu vyhovuje paleo stravování, druhému keto dieta, třetímu pouze syrová strava. Každý člověk je jedinečný a má své osobní potřeby. Zjednodušeně řečeno, dejte si pozor na několik příznaků, které prozrazují, zda konkrétní stravovací zvyky vašemu tělu vyhovují – nebo naopak. Jakým varovným signálům věnovat pozornost?

Nemáte energii

Nedostatek energie, špatné trávení, nadýmání, plynatost, výkyvy nálad, podrážděnost nebo nesoustředěnost. Jídlo hraje velkou roli v tom, jak se cítíte. Něco pro sebe udělejte a zaměřte se na to, jak vám po konzumaci snídaně, svačiny, oběda či večeře je.

Jste neustále ve stresu

Tak samozřejmě, že když přejdete na jiné stravování, trochu se rozhodíte, ať už jde o načasování pokrmů nebo jejich složení. Je normální cítit se mírně ve stresu, ale pokud rozčarování ani po týdnu, dvou nezmizí, je něco špatně. Dohání vás vlčí hlad, potýkáte se s chutěmi na sladké, v noci se budíte vinou toho, že myslíte na jídlo? Tělo vám jasně dává najevo, že něco musíte změnit.

Nemůžete přestat

Pytlík smažených brambůrků na posezení, půl dortu, dvě tabulky čokolády, několik sušenek, k tomu pár hrstí solených a pražených ořechů. Záchvatovité nájezdy na spižírny, ledničky a domácí zásoby, které nekončí u pouhého ochutnání nebo uždibování, jsou taktéž varovným znakem. Jakmile hltáte a snažíte se toho sníst co nejvíc, nemáte k jídlu kladný vztah. Nezřídka takové chování vyústí v absolutní bezmocnost a ztrátu kontroly nad samotným stravováním.

Daný režim dodržíte vždy jen chvíli

Pořád selháváte a nemáte vůli. Hladovky, očistné a detoxikační kúry – vždy od pondělí, po Vánocích, prvního ledna a podobně. Neustále zjišťujete, že nejste schopni držet se předepsaného režimu a patříte mezi chronické začátečníky. To je známkou toho, že vás vaše stravovací návyky nepodporují.

Nemáte radost

Strava, která tělu vyhovuje, je pro organismus i psychiku příjemná. To znamená, že jídla, která jíte, by vás měla uspokojit. Přistupujte-li ke stravování s odporem, kupříkladu nesnášíte pufované chlebíčky, tedy takové ty polystyreny, a přesto je jíte, nepřijímáte z potravy žádnou pozitivní energii. Ztrácíte radost. Jistě, i to je známka toho, že nejste v souladu se svými stravovací návyky.

Navíc platí, že potraviny s vysokým glykemickým indexem (pečivo, bílý chléb, lupínky, hranolky a podobně) rychle zvyšují hladinu cukru v krvi a přispívají ke vzniku akné. Pakliže ohledně svého stravovacího režimu tápete, poraďte se o složení jídelníčku s nutričním poradcem.

Zdroje: nutritionstripped.com, aad.org





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat