Prostreno.cz

Dejte si pozor na prázdné kalorie v potravinách

Co jsou to prázdné kalorie a proč z nich nic dobrého nekouká? A z jakých potravin je konzumujete ve velkém? V lednici jich máte poměrně dost!

Co si představit pod pojmem prázdné kalorie? „Tímto slovním spojením se označují kalorie, které přijímáte z jídla a nemají pro tělo sebemenší přínos,“ objasňuje newyorská poradkyně výživy Isabel Smith. „Za nutričně prázdné potraviny považuji takové, které mají minimální nebo žádný obsah živin, konkrétně pak vitaminů, minerálů, bílkovin a vlákniny,“ doplňuje odbornice. Že takové doma nemáte? Nenechte se zmást, stačí se podívat pořádně…

Majonéza je plná kontroverzí

Majonéza přijde k duhu i chuti nejen při grilování. Máte ji rádi i vy? No ano, dá se to pochopit, ale věřte, že žádné zdravotní terno to není. Pravda je taková, že tahle omáčka patří na seznam největších zdrojů prázdných kalorií. Tedy alespoň podle výše jmenované nutriční terapeutky. Ta se pozastavuje nad jednou záhadou, která je tématem k zamyšlení. „Majonéza se vyrábí z vajec, někdy se do ní přidává i mléko. Některé supermarkety ji skladují v nechlazených regálech celé měsíce, aniž by se srazila či cokoli jiného. Něco tady není úplně v pořádku,“ myslí si dietoložka Isabel Smith.

Z taveného sýra nic dobrého nekouká

Tavený sýr se maže jen tak na chleba, ale poslouží i při přípravě nejrůznějších pomazánek. Kdo by pár trojúhelníčků v lednici neměl! „Pouhé dvě polévkové lžíce taveného sýra obsahují zhruba 100 kalorií, 9 gramů tuku a 6 gramů nasycených tuků. Neposkytují prakticky žádné významné látky, i často zmiňovaný podíl vápníku trochu pokulhává,“ domnívá se uvedená expertka přes vyvážené stravování.

Párky nebo slanina? To je zlo

„Maso má ve svém nejpřirozenějším stavu spoustu bílkovin, minerálů i vitaminů nezbytných pro zdraví. Čím více se však zpracovává, tím více o tyto složky přichází. Mezi takto zpracované produkty patří párky, salámy a slanina. Jsou tučné, příliš slané a kaloricky prázdné. Navíc 50 gramů tohoto masa denně, což jsou méně než dva plátky slaniny, zvyšují podle Světové zdravotnické organizace pravděpodobnost kolorektálního karcinomu o 18 procent,” varuje Isabel Smith.

Zdroj: www.eatthis.com, www.healthline.com






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat