Prostreno.cz

Top výhody známého jogurtu

Malý kelímek z chlazeného regálu je jednou z těch výjimečných potravin, které se dají jíst ve kteroukoli denní dobu. A na způsob, jaký vám vyhovuje. Se sušeným či čerstvým ovocem, semínky, marmeládou či třeba medem. Jogurt je multifunkční a zároveň plní funkci léčiva!

Jogurt, oblíbený mezi dětmi i dospělými, je považován za superpotravinu, protože má nesčetné zdravotní přínosy. Dá se přidat do různých pokrmů i smoothies. Ani jedna možnost není špatná, neboť jogurt má několik přívětivých tváří!

Lékař přes trávení i imunitu

Jogurt je známý tím, že obsahuje probiotika, což jsou bakterie nebo kvasinky, které mají pozitivní vliv na celkové zdraví. Probiotika posilují a zlepšují zdraví trávicího traktu a zvyšují schopnost těla účinněji bojovat s infekcemi. Jogurt se tak hodí kupříkladu i při průjmu, pokud snesete zakysané mléčné výrobky. Vhodný je ten nízkotučný s obsahem tuku do 3 %. Během průjmového období jej užívejte po lžičkách.

Pečovatel o osobní pohodlí

Jogurt patří ke zdrojům vápníku, draslíku, bílkovin a vitaminu B12. Tyto živiny a minerály bývají důležité pro chod organismu. Vápník v jogurtu je prospěšný pro pevnost kostí, protein napomáhá rychlejšímu zotavení po zranění nebo bolestech a draslík se stará o rovnováhu tekutin a pohodu metabolismu.

Přírodní antihistaminikum

Konzumace probiotik a užitečných bakterií v jogurtu snižuje počet protilátek produkovaných v reakci na alergickou reakci. V obecnějším smyslu probiotika pomáhají vyvážit imunitní systém, takže příznaky alergie jsou regulovanější, mírnější a snesitelnější. Chce to jen jogurt přijímat pravidelně, ne když už je prokazatelně nejhůř.

Bojovník proti osteoporóze

Vzhledem k tomu, že jogurt má vysoký obsah vápníku a vitaminu D, stará se o budování síly kostí. V kombinaci s minerály jsou kosti silnější a je méně pravděpodobné, že se zlomí. Proto je jednou z hlavních výhod konzumace jogurtů snížení rizika rozvoje osteoporózy.

Osobní fitness trenér

Jogurt lze použít k hubnutí a řízení hmotnosti. Důvodem je vysoký obsah bílkovin, což je sytící živina. Kombinace bílkovin a vápníku také aktivuje hormony potlačující chuť k jídlu, z čehož vyplývá, že každý malý kelímek kontroluje a snižuje příjem potravy, čímž předchází přejídání a obezitě. Jogurt zároveň díky bílkovinám užitečně podporuje růst svalové hmoty, neboť se jedná o kompletní protein – obsahuje všechny esenciální aminokyseliny.

Regulátor hladiny cukru v krvi

Pravidelná konzumace domácího, neslazeného jogurtu pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi a je velmi dobrá pro lidi s diabetem 2. typu. Jogurt jako takový nemá žádné vedlejší účinky, ale doporučuje se skutečně konzumovat ten domácí, protože komerční jogurty jsou nabité cukry a konzervačními látkami, které tělu škodí.

Zdroje: www.healthfitnessrevolution.com, www.pharmeasy.in





Celkem 0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Rybí polévka

(3 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat