Prostreno.cz

Jablka poskytují imunitnímu systému silnou podporu

Sníst pouhá dvě jablka denně. I tohle bohatě stačí k tomu, abyste si posílili imunitu, což se projeví již po dvou týdnech. Tak s prevencí proti nemocem začněte ihned! A s loupáním slupek se vůbec nezdržujte.

Pokud jde o pohodlnou a výživnou svačinu, není nad „obyčejné“ jablko. Vejde se nám do kapsy i každé tašky, proto si tuhle šťavnatou parádu, co zachutná i zasytí, můžeme vzít naprosto kamkoli. Jak často si ale takové jablko dáte právě vy? Ono na tom omílaném tvrzení, že jeho každodenní konzumace snižuje nemocnost, vážně něco bude.

Podpora imunity

Jablka jsou bohatým zdrojem všeho možného. Především pak fytochemikálií, jako je například kvercetin. Ten se často dává do přímé souvislosti s prevencí rakoviny, ale vyniká i svými antioxidačními a protizánětlivými účinky, proto reguluje i imunitní reakce organismu. Asi nejvyšší obsah uctívaného kvercetinu mívají jablka červená, respektive jejich slupka. Proto je před konzumací rozhodně neloupejte, ať se o něj zbytečně nepřipravíte. Jsou tu však i další okolnosti, které do obranyschopnosti hodně zasahují.

Cesta k dobré kondici vede přes střeva

Protože v těle všechno souvisí se vším, nikoho by nemělo překvapit, že velká část imunitního systému „leží“ v gastrointestinálním traktu. Jinými slovy – zdravý a vyvážený mikrobiom zásadně ovlivňuje to, jak moc jste schopní bojovat s útočícími infekcemi. I k tomuto tématu mají zmíněné kulaté plody hodně co říct, neboť poskytují specifický druh vlákniny zvané pektin. Jistá studie z roku 2010 prokázala, že ženy, které jedly dvě jablka denně, zvýšily počet dobrých bakterií ve střevech již po dvou týdnech. Jiná studie, kterou zveřejnil magazín Frontiers of Microbiology, zase vypočítala, že jeden středně velký kousek obsahuje kromě vlákniny i přibližně 100 milionů bakteriálních buněk, které pozitivně ovlivňují celkovou kondici hned několika způsoby. A třetí důvod, proč vás tohle ovoce chrání před nemocemi?

Céčka není nikdy dost

Proti infekcím a virům bojuje i vitamin C. A jablka by ho mohla rozdávat. Tato látka kromě toho, že dává škodlivým patogenům ráznou stopku, také tlumí oxidační stres, což ke zdraví přispívá. Mimochodem, i kvůli ní tyto plody neloupejte, ve slupce je totiž vitaminu C více než v samotné dužině. A vůbec, už jste dnes měli svůj ozdravný příděl?

Zdroje: www.eatthis.com, www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1075996410000314, www.sciencedaily.com/releases/2019/07/190724090255.htm





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Omeleta s brokolicí

(26 hlasů)

Brokolicová omeleta

(23 hlasů)

Valentýnska snídaně

(22 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat