Prostreno.cz

Smoothie na posílení imunity

Se správnými přísadami můžete nyní ze svých smoothies udělat účinné posilovače imunity! Těchto pět ingrediencí byste do nich měli – nejlépe denně – přimíchat!

S plně nabitou zásobárnou vitaminu D můžeme jít vstříc období dešťů a chladu. Je však známo, že podzim je rostoucím rizikem nachlazení, chřipky nebo koronaviru, které nyní opět číhají všude.

Odborníci proto doporučují kromě dostatečného pohybu na čerstvém vzduchu jíst zdravě a doplňovat každodenní stravu o ty správné vitální látky a superpotraviny tak, aby se váš organismus vyzbrojil. Kromě syrové zeleniny a šetrně uvařených pokrmů nabízejí právě čerstvě vymačkané šťávy a smoothie skvělou příležitost k efektivnímu doplnění vitaminové a minerální rovnováhy. Následujících pět superpotravin posilují imunitu a měli byste je jíst pokud možno každý den!

Citrusové plody

Citrusové plody mají vysokou koncentraci vitaminu C, který je jeden z nejsilnějších antioxidantů ze všech. Působí protizánětlivě, antisepticky a antibakteriálně, inhibuje volné radikály, aktivně chrání buňky a buněčné stěny před oxidačním stresem a aktivně podporuje imunitní systém v boji proti bakteriím a virům. Vitamin C také zlepšuje vstřebávání železa, které je zase nezbytné pro krvetvorbu, zdravou funkci orgánů a silný imunitní systém. 

Citrusové plody navíc díky vysokému obsahu kyselin dodávají smoothies, nápojům a pokrmům příjemně svěží chuť a mají okamžitý revitalizační účinek. Citrony a pomeranče poskytují srovnatelně nejvyšší obsah vitaminu C, mango a mandarinky jsou trochu pozadu, ale bodují exotickou sladkostí, v těsném závěsu s grapefruitem. 

Bobulovité ovoce

Kyselé bobule jsou také bohaté na vitamin C a jejich vnější slupka, šťáva a ovocná vlákna také poskytují vysokou koncentraci sekundárních rostlinných látek, které dodávají hezkým mini plodům nejen intenzivní barvu, ale mají také protizánětlivé a antioxidační účinky. Platí, že čím tmavší (a kyselejší) bobule, tím více cenných energetických látek poskytuje. Ideální přísadou do smoothie na podporu imunity jsou především borůvky, ostružiny a rybíz – pokud jsou všechny moc kyselé, můžete použít i maliny.

Zázvor

Zázvor byl dlouho klasická zbraň proti nachlazení a je jednou z nejdůležitějších složek na posílení imunity! Protože zářivě žlutá vlákna exotického kořene nejen zmírňují akutní příznaky infekcí, ale také urychlují regeneraci a aktivně pomáhají organismu jako prevence. Důvodem je vysoká koncentrace cenných životně důležitých látek, mezi které kromě značného obsahu vitaminu C patří i stopové prvky jako železo, vápník, fosfor, draslík a hořčík.

Kurkuma

Kurkuma, jejíž kořen zpočátku připomíná menší zázvor, je považována za tradiční ájurvédský lék a koření a je jako taková známá především z indické a asijské kuchyně. Kořenová vlákna rozemletá na jemný prášek jsou bohatá na rostlinné barvivo kurkumin, který má jako silný antioxidant prokazatelně protizánětlivé, antiseptické a hojivé účinky, tiší bolest, stimuluje látkovou výměnu, posiluje a chrání organismus.

Dalšími důležitými životně důležitými látkami jsou vitaminy B a C a dále hořčík, draslík a vápník. Není tedy divu, že kurkuma je oblíbenou přísadou do smoothies, zdravotních čajů, polévek a omáček a již dávno se stala trendovým nápojem v podobě kurkumového latté.

Červená řepa

Zatímco citrusové plody, zázvor a kurkuma pocházejí z exotických zemí a musejí se dovážet, červená řepa je účinná tuzemská superpotravina, která je čerstvá na trhu od září až do jara. Červená řepa je obzvláště bohatá na železo (100 gramů již obsahuje kolem jednoho miligramu železa, tedy téměř všechnu denní potřebu dospělého člověka) a také poskytuje vitamin C, kyselinu listovou a cennou vlákninu.

Konkrétně působí proti zánětlivým procesům a dlouhodobě chrání buňky před volnými radikály. Červená řepa navíc působí krvotvorně, zvyšuje celkovou výkonnost a koncentraci, působí proti stavům vyčerpání a zasytí na dlouhou dobu. 

Zdroj: www.elle.de/lifestyle-essen-trinken-rezept-smoothie-immun-booster





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Veselá omeleta s jarní cibulkou

(21 hlasů)

Frittata s hráškem

(20 hlasů)

Omeleta plněná špenátem

(34 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat