Prostreno.cz

Nesporné výhody kešu mléka

Kešu mléko je zdravé, chuťově dobré a můžete si ho snadno připravit i doma. Jaký je základní recept a co všechno vám jeho konzumace přinese?

Zájem o kešu mléko v poslední době roste a roste. Proč asi? Že by proto, že si na něm mohou beztrestně pochutnat i jedinci s intolerancí na laktózu? Anebo je to dáno tím, že je bohaté na prospěšné mastné kyseliny, minerály, vitaminy a rostlinné steroly? Výhodou je i snadná domácí příprava.

To zvládne každý!

„Když se smíchají kešu ořechy a voda, tekutinou, která vznikne, je kešu mléko,“ potvrzuje nutriční poradce původem z Indie Swapan Banerjee (1). Takže ano, klidně se do výroby můžete pustit vlastními silami. Základní recept je následující – připravte si zhruba 250 gramů nesolených kešu ořechů, které den předem namočíte ve vodě. Poté je slijte a s jedním litrem vody je v mixéru rozmixujte do hladka. Pokud ve vzniklém mléce přece jen zůstanou nějaké větší kusy ořechů, přeceďte ho přes jemné plátno. A to je vše. V uzavíratelné nádobě a lednici vám tento elixír vydrží minimálně pět dní. Co jeho konzumace udělá se zdravím?

Podpora srdce, zraku i hubnutí

Jak již bylo zmíněno v úvodu, kešu mléko obsahuje přínosné mononenasycené mastné kyseliny, které jsou dobré pro srdce, neboť regulují škodlivý cholesterol a normalizují krevní tlak (2). Díky přítomnosti bioaktivní sloučeniny kyseliny anacardové zabraňuje také hromadění tuku, čímž přispívá k hubnutí (3). Zároveň omezuje riziko rakoviny (4) a podporuje silné kosti (5), což je zásluha vitaminu D. Nápoj z kešu ořechů rovněž zabraňuje vzniku žlučových kamenů a omezuje pravděpodobnost diabetu (6). Souběžně podporuje ostrý zrak, protože zprostředkovává celou řadu antioxidantů, a to včetně beta-karotenu, luteinu a zeaxanthinu (7). A jak ho maximálně využít?

K masu, do omáček i na snídani

Podomácku vyrobené kešu mléko je stejně lahodné jako to z obchodu. Lze ho přidat do jakéhokoli slaného či sladkého pokrmu. Klidně ho zahrňte do přípravy koláčů, brownies a muffinů. Skvělou kombinaci vytváří i se snídaňovými cereáliemi. V indické kuchyni se běžně používá i k zahuštění omáček nebo do dušeného masa. Fantazii se tu meze nekladou!

Zdroje: (1) www.stylecraze.com/articles/cashew-milk-nutrition/, (2) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6573847/, (3) www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34009020/, (4) www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16095792/, (5) www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/3012979/, (6) www.gsbb.goa.gov.in/wp-content/uploads/2021/09/Gazette-Notification-of-Plantation-Scheme.pdf, (7) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4779481/





Celkem 0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat