Prostreno.cz

Nejméně oblíbenou zeleninou je celer a zelí. Což je velká škoda.

Jíte celer a zelí? Každý čtvrtý se těmto přírodním pokladům obloukem vyhýbá. Ale proč vlastně? A o co tím zdraví bohužel přichází?

Stejně jako ovoce bychom i zeleninu měli konzumovat pravidelně, ideálně pak každý den, a to v pěti porcích. Tedy alespoň podle názoru odborníků, kteří vychvalují obsah prospěšných látek podporujících zdraví. Berete si tuto dobře mířenou radu k srdci, respektive k ústům? Tak jistě, že jsou více i méně oblíbené plodiny, ovšem co se týká právě té zeleniny, u ní se dnešní populace kupodivu shoduje.

Ne, tohle mi fakt nejede!

Podle nedávného rozsáhlého britského průzkumu zaměřeného na evropské stravovací návyky je nejvíce nenáviděnou zeleninou celer, druhé místo na černé listině nevábné hitparády obsazuje zelí. Z poznatků této studie jednoznačně vyplynulo, že každý čtvrtý jedinec se oběma zmíněným potravinám vyhýbá, za což mohou nepříjemné vzpomínky z dětství. Jenže jak se říká, čas přece otupí všechny rány. A s nimi možná i něco jiného…

„Dospělí by měli znovu zkusit jíst jídla, která kvůli minulosti odepsali. Chuťové pohárky se časem vyvíjejí a může to nějakou dobu trvat, než si na nové chutě zvykneme. Spousta lidí je pak překvapená, že je v pokročilejším věku osloví něco, co dlouhá léta nemohli ani vidět,“ domnívá se britská výživová poradkyně Lucy Thomas. Nechcete tedy dát celeru druhou šanci? Odměnou vám budou tyto výhody.

Ideální tlak

Tuto kořenovou zeleninu moc dobře znali již staří Egypťané, pro které měla velký význam. Velké zdravotní zásluhy připisují celeru i lékaři z Americké kardiologické asociace, kteří upozorňují na to, že díky obsahu ftalidů normalizuje krevní tlak. Jeho složení se však dává do souvislosti i s regulací škodlivého cholesterolu, zlepšenými funkcemi oběhového systému, útlumem stresu a léčbou zánětů. A jak na tom to nepopulární zelí? I to má hodně co nabídnout!

Trávení v harmonické pohodě

Ať už je zelí bílé či červené, platí za parádní zdroj vlákniny. Podporuje tím nejen peristaltiku střev, ale i metabolismus a detoxikaci organismu. Zároveň posiluje imunitu a snižuje riziko chronických chorob, přičemž působí jako silné přírodní antibiotikum i prevence depresí a osteoporózy. Opravdu si tyto benefity necháte ujít?

Zdroje: express.co.uk, healthline.com, webmd.com






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Brokolicová omeleta

(21 hlasů)

Snídaně s jahodami

(19 hlasů)

Croissanty s vanilkovým krémem

(35 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat