Prostreno.cz

Bufetové snídaně v hotelech jsou nepřítelem váhy

Hotelové snídaně formou bufetu jsou kulinářským zážitkem a nabízejí řadu lákavých jídel, kterým se dá jen těžko odolat. Pokud se snažíte zhubnout, nevěšte hlavu. V tomto článku se seznámíme se strategiemi, které vám pomohou vychutnat si snídani formou hotelového bufetu, aniž byste se přejídali. Jak na to?

Začněte s plánem

Než se vydáte do bufetu, věnujte chvíli plánování jídla. Předem se rozhodněte, co byste chtěli jíst. Zvažte zařazení vyvážených jídel, včetně ovoce, bílkovin a celozrnných výrobků. Jakmile dorazíte k bufetu, obejděte ho, abyste zjistili, co je k dispozici. To vám pomůže při rozhodování o výběru a zabrání nutkání naložit si na talíř všechno, co uvidíte, najednou. (1)

Pokud je to možné, vyberte si menší talíř nebo misku. Používání menšího talíře může pomoci kontrolovat velikost porcí a zabránit přejídání. Začněte jídlo zdrojem bílkovin, například vejci nebo jogurtem. Pomohou vám cítit se déle sytí, což snižuje pravděpodobnost, že se budete přejídat méně výživnými potravinami. (2)

Potraviny bohaté na vlákninu, jako je čerstvé ovoce a celozrnné výrobky, by měly být významnou součástí vašeho jídla. Omezte velikost porcí, zejména u cukrovinek a sladkého pečiva. Vezměte si malou porci sladkostí nebo jiných vysoce kalorických jídel, které si můžete vychutnat, aniž byste to přehnali. (3)

Další tipy

Dávejte přednost čerstvým potravinám, jako je ovoce a zelenina, před zpracovanými. Čerstvé varianty jsou obecně výživnější a méně kalorické. Vypijte sklenici vody před jídlem a pokračujte v hydrataci během jídla. Žízeň je někdy mylně považována za hlad, což vede k přejídání. (4)

Věnujte pozornost signálům hladu a plnosti, které vám dává vaše tělo. Jezte, dokud nejste sytí, nikoli nadměrně plní. Nezapomeňte, že pokud máte stále hlad, můžete se vždy vrátit pro další porci. Dejte si na čas a vychutnejte si každé sousto. Vychutnejte si chutě, textury a vůně jídla. Mezi jednotlivými sousty konverzujte se svými společníky. Zapojení do konverzace vám pomůže jíst jídlo postupně a snížit pravděpodobnost bezmyšlenkovitého přejídání. Pokud nemůžete odolat sladkému, klidně si jej dopřejte. Rozhodněte se však pro menší porce a vyberte si raději jeden nebo dva oblíbené zákusky, než abyste ochutnali všechno. (5)

Zdroje: (1-3) /www.bodyandsoul.com.au/nutrition/nutrition-tips/how-to-navigate-a-hotel-buffet-breakfast-according-to-a-nutritionist/news-story/87c8531bd1fd6d7197ee71196b0fa215, (4-5) názor autora





Celkem 0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Lilek v těstíčku

(3 hlasů)

Rybí karbanátky

(3 hlasů)

Dušené hovězí maso

(4 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat