Prostreno.cz

Silnější imunita snadno a rychle: Tyhle triky vám zaberou

Podzim a zima jsou pro náš imunitní systém zátěžovým obdobím. A tak není divu, že každou chvíli bojujeme s nachlazením nebo virózou. Jak rychle a účinně podpořit imunitu, aby nás bacilů a spol. co nejrychleji zbavila?

Proč nevyzkoušet některý z triků, které vám sice žádný lékař nepředepíše, ale které jsou léty prověřené?

Trik č. 1: Mokré ponožky

Znáte to – teče vám z nosu a ke všemu se přidala teplota. Jak ji zahnat? Namočte pár ponožek ve studené vodě (ale opravdu studené), navlečte je na nohy a rychle na ně nazujte ještě tlusté vlněné ponožky (suché, samozřejmě).

Jednak se zchladíte a jednak popoženete krevní oběh, takže boj s viry či bakteriemi je o něco účinnější.

Trik č. 2: Nasaďte si jogurt

Imunitní systém je spojen úzce se zdravím našich střev. A tak mu pomozte tím, že střevům dodáte vše, co potřebují. Na podzim a v zimě většina z nás už nejí tak zdravě jako například v létě, navíc stoupají příležitosti trochu si „zahřešit“ (posvícení, vánoční svátky, silvestr…).

Pomozte udržovat zdravou střevní mikroflóru tím, že svému tělu dodáte probiotika. Jistě, můžete si pro ně zajít do lékárny, ale je to zbytečné – jogurty nebo kefíry vám poslouží zrovna tak. A ještě dodají vápník, který náš imunitní systém také ocení.

Trik č. 3: Týden před svátky pořádně spěte

Už jste si někdy všimli, jak často onemocníme například během Vánoc? Je to mimo jiné i proto, že právě v předvánočním období jsme vystaveni největšímu stresu a náporu, takže když se konečně „zastavíme“, vypoví naše tělo službu. Jak se bránit?

Stres asi jen tak nezrušíte, ale snažte se alespoň týden před Vánoci dodržovat oněch pověstných 8 hodin spánku denně. Jednak i imunitní systém potřebuje odpočívat, jedna se při spánku uvolňují cytokiny, jež pomáhají bojovat s případnými viry.





Celkem 1 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat