Prostreno.cz

Strašák jménem cukrovka. Jak jí předcházet?

Diabetes (neboli cukrovka) 2. typu postihuje stále více lidí, výjimkou nejsou dokonce ani děti s tímto onemocněním. Za jejím vznikem přitom ve velké míře stojí náš životní styl. Z toho ale plyne i jedna dobrá zpráva – cukrovce můžeme účinně předcházet! Které potraviny nám v tom pomohou?

Celozrnné potraviny

yměňte bílou mouku za celozrnnou! Nejen pečivo, ale například i těstoviny nebo třeba kuskus a další dobroty seženete v této zdravější variantě. Tak toho využijte. Je totiž prokázáno, že celozrnné potraviny regulují lépe hladinu cukru v krvi (na rozdíl například od bílého pečiva, které způsobí výkyvy v hladině cukru a tím pádem i inzulinu), a tím pomáhají předcházet diabetu.

Mrkev

Tahle skromná zelenina, která je odjakživa součástí české kuchyně, by měla být v prevenci cukrovky vaším spojencem. Obsahuje totiž antioxidanty karotenoidy, které byly v několika studiích dány do přímé souvislosti s prevencí tohoto onemocnění. Pravidelná konzumace mrkve (společně s dalšími návyky z oblasti zdravého životního stylu) může riziko cukrovky snížit až o polovinu!

Špenát, kapusta, saláty

Zelenina pyšnící se tmavě zelenými listy by také neměla na jídelníčku chybět. Obsahuje totiž velmi silné antioxidanty, které podle vědců pomáhají snižovat riziko diabetu (a to až o 15 %). Doplnit je můžete také brokolicí nebo květákem, jež vašemu tělu tyto prospěšné látky dodají.

Borůvky

Ne nadarmo patří mezi takzvané superpotraviny. Nejenže obsahují rozpustnou i nerozpustnou vlákninu, která pomáhá snižovat hladinu glukózy v krvi, ale navíc jsou plné antokyaninů – látek, jež nejen bojují s tukovými buňkami, ale také ovlivňují produkci hormonů regulujících hladinu cukru v krvi. Takže jen co budou mít sezónu, vyrazte do lesa!

Slunečnicová semínka

Obsahují tu správnou kombinaci vitaminů a minerálů, které vám pomohou ochránit vaše tělo před cukrovkou. Jsou totiž plná vitaminu E, mědi, selenu, zinku a hořčíku. Kromě toho obsahují zdravé tuky, jež se na prevenci diabetu také podílejí. Až budete příště přemýšlet, čím si posypat salát nebo co „zobat“ u televize, je to jasné!

Fazole

Luštěniny obecně jsou našemu organismu prospěšné, a tak bychom je měli na talíř zařazovat co nejčastěji. Obsahují kvalitní bílkoviny, sacharidy i vlákninu. A tato silná trojka pomáhá udržovat hladinu cukru tam, kde by měla být.






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat