Prostreno.cz

Dejte sbohem závislosti na sladkém

Tady je horká pravda o tom, co se může stát, když si poprvé odepřete něco sladkého! Jak dlouho odvykací kúra trvá a co je během ní povoleno? Rozhodně se v tomto případě vyplatí znát, jak při cukrovém detoxu postupovat!

Eliminace cukru snižuje riziko vzniku diabetu 2. typu, pomáhá při hubnutí, a dokonce vede k jasnější a mladistvěji vypadající pokožce. Ale většina lidí na něco takového nedbá, stejně s cukrem koketuje a nemůže ho jen tak jednoduše opustit. „Ještě jsem u sebe v ordinaci nepotkala jediného klienta, který by neměl nějakou reakci na likvidaci cukru,“ říká odbornice na výživu a nutriční specialistka Brooke Alpert z New Yorku.

Když zvážíte, jak je cukr mocný, není to příliš překvapivé. „V některých ohledech se cukr chová jako droga,“ popisuje Brooke Alpert s vysvětlením, že proto je tak těžké se ho zbavit – bez vedlejších účinků. „Ti, kteří jsou na cukru skutečně závislí, pocítí silné abstinenční příznaky, mezi které patří podrážděnost, únava nebo silné bolesti hlavy,“ dodává odbornice. Takže, jaký způsob detoxu zvolit?

Zvolte razantní cestu

„Když závislému na cukru řeknete, aby pomalu snižoval množství cukru den po dni, je to jako vyprávět alkoholikovi, aby méně pil. To nejde,“ zastává názor nutriční specialistka a radí vyloučit cukr ze stravy ihned a razantně – ze dne na den. A to ideálně po dobu tří dnů.

„Nic si nenalhávejte, tyhle tři dny budou drsné, ale nutné. Jedná se o minimální čas, který je nutný k narušení starých návyků a tvorbě nových,“ dodává Brooke Alpert.

Jezte správně

Jakmile se vaše obvyklá zásoba cukru sníží, vaše tělo se pravděpodobně vzbouří tak, že zmate vaši náladu a energetickou úroveň. Proto hodně záleží na vysoce kvalitních potravinách, které bojují s náladou a energií. Oklopte se třeba oříšky!

Expertka zároveň doporučuje konzumaci velkého množství vody, což může pomoci při boji s únavou a bolestí hlavy, což je další vedlejší efekt cukrového detoxu. Hodně zeleniny a organických bílkovin zároveň udrží pocit plnosti a zkrotí chutě k jídlu.

Používejte koření

Jen proto, že se snažíte žít bez cukru, nemusíte vynechávat dochucovadla. Obraťte svoji pozornost k bylinkám, koření, cibuli či třeba česneku. Mezi další užitečné strategie patří popíjení neslazených ledových čajů. Ty podle všeho potlačují chuť na sladké.

Po třech dnech přidejte přírodní cukr

Po třech dnech odvykací kúry je v pořádku začlenit malé množství potravin, které obsahují přírodní cukr (například organický med a javorový sirup). Očekávejte, že chuť bude trochu jiná. Vaše tělo si již odvyklo a restartovalo se.

Brooke Alpert doporučuje pomalu přidávat přírodní cukr, například dvě porce ovoce denně (třeba jablko a banán), v kombinaci s neslazenými mléčnými výrobky (například jogurt). Tohle pozvolné zařazování cukru uleví od abstinenčních příznaků. Tělo se tak podle odbornice brzy přizpůsobí pouze nižším hladinám přírodního cukru – a detox se stane úspěšným.

Zdroj: http://www.b-nutritious.com/about_B.php, https://www.townandcountrymag.com/leisure/dining/a6438/sugar-addict-detox/





Tip na snídani

Více tipů

Valentýnska snídaně

(18 hlasů)

Skvělá snídaně s jahodami

(16 hlasů)

Zapečená celozrnná houska

(16 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat