Prostreno.cz

Pořádná porce zelí nebo špenátu uleví bolavým kloubům

Zelenina je zdravá a měli bychom si ji dopřávat pravidelně. A v případě bolavých kloubů dávky ještě zdvojnásobit! Věděli jste, že díky protizánětlivým vlastnostem může zmírnit potíže s pohybovým aparátem?

Zase se „ozval“ loket, bolí vás koleno nebo dokonce záda? Možná jste v pokušení otevřít šuplík a naordinovat si nějakou tu tabletku, po které se situace zlepší natolik, že každý váš pohyb už nebude utrpením. Jenže co když jde tenhle problém vyřešit i jinak – navíc podstatně zdravěji? Jako první pomoc se vyloženě nabízejí tyto potraviny. Ačkoli byste to do nich možná neřekli, díky obsaženým antioxidantům a dalším cenným živinám bojují proti zánětům i bolestem kloubů. Co přesně si tedy naservírovat?

Růžičková kapusta, nepřítel toxinů

Druh košťálové zeleniny je báječným zdrojem vlákniny, draslíku i manganu, proto má velice pozitivní vliv na zdraví a kondici. Ovšem růžičková kapusta je také doslova napěchována antioxidanty s protizánětlivými vlastnostmi, které mají schopnost neutralizovat nahromaděné toxiny v těle. Jedno s druhým přispívá ke zmírnění bolestí, takže si na této „medicíně“ neváhejte pochutnat.

Zelí, podceňovaný zázrak

Tato zelenina, pro změnu listová, je také vhodnou alternativou, když máte potíže s pohybovým aparátem. Zajímavé uspořádání obsažených látek totiž významně pomáhá léčit poškozené tkáně kloubů. O zmírnění zánětů způsobujících bolístky se postará zase vitamin C. Mimochodem, toho je ve 100 gramech zelí celých 49 miligramů.

Špenát, zelená pro úlevu

I když první zmínky o špenátu pocházejí z 10. století, k nám – tedy do Evropy, se dostal díky křižáckým výpravám až kolem 16. století. O zeleném pokladu je známo, že je nabitý železem, které příznivě ovlivňuje krevní oběh, a tím i dodávky kyslíku právě k bolavým kloubům. Špenát je rovněž bohatou zásobárnou vitaminů D a K, které snižují pravděpodobnost osteoporózy. Jinými slovy – tenhle „zelenáč“ je výbornou kloubní výživou!

Cibule. A proč vlastně ne?

Léčit bolístky štiplavou cibulí? Možná ve vás tato metoda nebudí zrovna důvěru, nicméně závěry četných studií hovoří jasně – na královnu kuchyně se můžete v krizových situacích vždycky spolehnout. Je to proto, že cibule vykazuje vysoký podíl kvercetinu. Tato přírodní látka ze skupiny flavonoidů je jedním z nejpůsobivějších bojovníků nejen proti bolestem a zánětům, ale i proti předčasnému stárnutí.

Zdroj: názory autora, www.liebertpub.com/doi/10.1089/acm.2017.0304






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na oběd

Více tipů
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat