Prostreno.cz

Mrkví to nekončí. Které další potraviny svědčí vašim očím

Chcete udělat maximum proto, aby vás jednoho hezkého dne lékař neposlal do optiky pro brýle či kontaktní čočky? Pak jezte pravidelně rajčata, melouny, broskve a kapustu. Zapít to můžete třeba pampeliškovým čajem!

Že mrkev je dobrá na oči, to nám babičky kladly na srdce celé dětství. A ano, měly naprostou pravdu. Ovšem nutno dodat, že pro ostrý zrak je prospěšné všechno, co obsahuje vitamin A. Ze kterých potravin kromě zmíněné mrkve můžete nepostradatelné „áčko“ čerpat? Na nákupní seznam si nezapomeňte napsat tohle!

Rajská jablíčka jako prevence brýlí

Není žádným tajemstvím, že rajčata patří na seznam zdravých dobrot, neboť obsahují velké množství důležitých výživných látek. Jeden středně velký kousek vás obohatí o 20 % denní doporučené dávky vitaminu A, který platí za důležitou oční výživu. Červený poklad vám ale nabídne také unikátní barvivo lykopen, což je karotenoid se silnými antioxidačními vlastnostmi.

Broskev, tichý léčitel

I zdánlivě obyčejná broskev má kouzelné schopnosti. Závěry americké studie publikované v časopise Journal of Nutritional Biochemistry poukazují na to, že v ní obsažené sloučeniny likvidují agresivní rakovinové buňky a zastavují růst nádorů. Už to je samo o sobě pádný důvod, proč si tuto sladkost dopřávat pravidelně, nemyslíte? Broskev udělá radost i vašemu zraku, jelikož se v ní ukrývá zhruba 10 % denní dávky „áčka“. Oceníte ji také jako zásobárnu minerálů, jmenovitě hořčíku, vápníku, železa, draslíku a fosforu.

Meloun, ten se nezdá

Melouny jsou oblíbenou šťavnatou dobrotou, která má navíc i léčebné vlastnosti. Jejich zázračné složky tlumí záněty, jež mohou být příčinou diabetu, artritidy, aterosklerózy i astmatu. Mezi hlavní obsažené protizánětlivé antioxidanty v melounech patří vitaminy A, C a B6 – a všechny v hojném množství. Bod navíc? Vzhledem k tomu, že jsou hodně vodnaté, přispějí ke splnění vašeho denního pitného režimu.

Pepř. No vážně

Asi se shodneme na tom, že kořenka s pepřem nechybí téměř v žádné domácnosti. A je to dobře! I z tohoto ochucovadla překvapivě načerpáte vitamin A, jehož dostatečné množství zachovává zdraví očí. Ovšem pozor, pepř má i další výhody. Jeho bobule jsou zdrojem látky zvané piperin, která je považován za moderní lék proti obezitě. Zlepšuje totiž trávení a blokuje tvorbu tukových buněk, takže organismus nemá takovou možnost uskladňovat kalorie.

Další potraviny, na které byste neměli zapomínat

Bohatou zásobárnou „áčka“ jsou i jiné přírodní poklady, konkrétně hovězí játra, ledový salát, batáty, mango, špenát, ovesné vločky, sušená bazalka, paprika a kapusta. Do jídelníčku se vyplatí zahrnout i papáju, sušené meruňky, hořčici a pampelišku.






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Krůtí prsa s houbami

(9 hlasů)

Slaninové brambory

(5 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat