Prostreno.cz

Bojujete s únavou? Vsaďte na potraviny, které vás rychle proberou

Podzimní období je čas různých chřipek, nachlazení a většina z nás se potýká s celkovou slabostí a únavou organismu. Ani zvýšení počtu hodin spánku s únavou nijak neskoncuje, kolikrát ba právě naopak! Můžete se cítit ještě více unaveni. S únavou vám paradoxně může pomoci pravidelný pohyb a také správná strava.

Naše tělo potřebuje na zimu načerpat dostatek vitaminů a minerálů, aby ve zdraví přečkalo zimní období a těšilo se opět z prvních jarních paprsků. Máme pro vás několik top potravin, které dodají vašemu tělu vše, co potřebuje a hlavně vám dobije baterky.

Zelený čaj

Pokud patříte mezi milovníky čajů, tak správnou volbou je v tomto období čaj zelený. Již dva šálky denně vám doplní energii na celý den, a navíc vás příjemně zahřejí. Zelený čaj obsahuje polyfenoly, které napomáhají vyrovnávat hladiny stresových hormonů, doplňují energii a zlepšují koncentraci. Navíc podporují funkci metabolismu.

Banány

Banány obsahují dostatečné množství draslíku, které tělo potřebuje k přeměně cukrů na energii. Také obsahují vitamin B a C, omega-3 mastné kyseliny, omega-6 mastné kyseliny, vlákninu a sacharidy, to vše bojuje s únavou. Navíc, přírodní cukry jako sacharóza, fruktóza a glukóza jsou nezbytné pro rychlé doplnění energie. Denně si dopřejte 2 banány a váš organismus bude hydratovaný a plný energie.

Semínka a oříšky

V těchto cenných plodech je ukryta spousta důležitých tuků, které naše tělo potřebuje. Ze semínek s únavou nejlépe zatočí dýňová, která jsou bohatá na bílkoviny, omega-3 a vitaminy B1, B2, B5 a B6. Dále obsahují mangan, hořčík, fosfor, železo a měď. Všechny tyto živiny posilují imunitní systém, doplňují potřebnou energii a bojují s příznaky únavy.

Z ořechů byste měli sáhnout po vlašských oříšcích. Denně stačí jen ¼ hrnku vlašských ořechů na doplnění potřebné energie. Ořechy jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny, které snadno potlačují příznaky únavy a zmírňují příznaky deprese.

Luštěniny

Již naše babičky dávaly v chladném období přednost luštěninám. Ať už sáhnete po čočce, fazolích či hrachu neuděláte chybu. Například fazole mají vysoký obsahu komplexních sacharidů a minerálních látek, tím dodají vašemu tělu potřebnou energii a účinně předcházejí únavě.

Ovesné vločky

Ovesné vločky obsahují kvalitní sacharidy, které se uvolňují postupně a poskytují tak palivo pro váš mozek během celého dne.

Mléčné výrobky

Vybírejte si mléčné výrobky s vysokou hodnotou probiotik a bílkovin. Probiotika obsažená například v jogurtu mohou zmírnit i příznaky chronického únavového syndromu. A mimo to hrají klíčovou roli ve vašem zažívacím traktu.

Což takhle dát si špenát

Špenát je bohatý na železo, které je klíčové pro krvetvorbu a s tím je spojené okysličování celého organismu. Tento proces následně pomáhá tělo vyrábět potřebnou energii a bojuje tak s únavou. Dále je špenát plný hořčíku, draslíku a vitaminů C a B.





Celkem 0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na oběd

Více tipů

Zeleninový guláš

(6 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat