Prostreno.cz

Sporty, které jsou vhodné pro všechny s vysokým tlakem

Plavání, jízda na kole nebo chůze. Na první pohled absolutně nesourodé činnosti, přesto mají něco společného. Pokud je budete provozovat pravidelně, váš krevní tlak se opět vrátí do bezpečných hodnot. Berte to jako hotovou věc!

Vysoký krevní tlak neboli arteriální hypertenzi se nevyplácí podceňovat, neboť stojí za celou řadou vážných potíží. Máme-li být konkrétní, pak bychom mohli jmenovat například kornatění tepen, ischemickou chorobu srdeční nebo infarkt myokardu. Ovšem ve vzduchu visí také možnost zhoršení či ztráty zraku, popřípadě selhání ledvin. Co se dá udělat pro to, aby se vám tyto hrozby vyhnuly? Věřte, nebo ne, kromě vhodné stravy a vyhýbání se stresu můžete úrovně krevního tlaku značně vylepšit i sportem. Která odvětví jsou pro tyto účely jako stvořená?

Cyklistika se účinkem rozhodně nemine

Že jízda na kole je pro tělo i duši nesmírně prospěšná, na to se v poslední době poukazuje poměrně často. Potvrzují to i závěry nedávné americké studie, jež byly publikovány v magazínu Journal of the American Heart Association. Z nich nepopiratelně vyplývá, že jedinci, kteří se pravidelně věnují cyklistice, vykazují o 30 % menší pravděpodobnost arteriální hypertenze. Jenže pozor, tím to ještě nekončí. Zapálení jezdci mají prý rovněž ukázkový cholesterol a index tělesné hmotnosti hoden velké pochvaly. Mezi příznivé účinky bicyklu podle odborníků patří i to, že značně snižuje riziko diabetu.

I plavání je bohulibá činnost

Ačkoli je léto definitivně v nenávratnu, nikde není psáno, že musíte nechat ležet plavky na dně šuplíku. Právě naopak! Existují přece veřejné bazény, jejichž provoz není řízen počasím. Máte nějaký poblíž? No výborně, jakmile si hodíte pár temp, pořádně posílíte záda, břicho, hýždě, nohy i hrudník. Ovšem tím výhody „mokrého sportu“ pouze začínají. Poznatky dalšího průzkumu, zveřejněného tentokrát v časopise American Journal of Cardiology, informují o tom, že se plavání provozované třikrát týdně významně podílí na snižování systolického krevního tlaku.

Nic nezkazíte ani chůzí

Dosud uskutečněné výzkumy, které se shodují v tom, že chůze má takřka zázračné schopnosti, snad nejdou ani spočítat. Experti proto neváhají tvrdit, že procházky pomáhají regulovat krevní tlak, čímž poskytují prevenci před kardiovaskulárními chorobami. Nutno dodat, že pokud vyrazíte na špacír, dočkáte se také normalizace hladiny škodlivého cholesterolu, zvýšení energetické hladiny a zlepšení nálady. Neříkejte, že vám právě tyhle vědecky prokázané benefity nepřijdou vhod…





Vložit můj recept

Reklama

Zdravě se Sabčou

Všechna videa
15:24

Full body trénink

Full body trénink
14:33

HIIT training

HIIT training
18:33

Intenzivní trénink na nohy

Intenzivní trénink na nohy
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat