Prostreno.cz

Potravinový záškodník bránící hubnutí na břiše

Stravujete se zdravě, pravidelně sportujete, ale tuk na břiše přesto nechce zmizet? Tahle potravina by mohla být důvodem.

Abyste zhubli dlouhodobě, měli byste přestat konzumovat příliš mnoho alkoholu, tuku, sladkostí a sacharidů. Tedy to jste si doteď možná také mysleli. Výsledky jedné studie z univerzity Queen Mary v Londýně dokazují, že za naše přebytečná kila – především na břiše, může úplně jiná potravina. Sodík, který je obsažený především v kuchyňské soli.

Látková výměna se zastaví

Podle odborníků se naše spotřeba soli pohybuje zhruba na čtyřnásobku toho, než kolik ve skutečnosti potřebujeme. Denní potřeba soli je u dospělého člověka 1,4 gramu. A proč vlastně příliš velká spotřeba soli brání ve ztrátě nadbytečné váhy? Protože sodík v ní obsažený nutí tělo k tomu, ukládat vodu v tkáních a působí tak kontraproduktivně při redukci váhy. Příliš velká konzumace sodíku kromě toho mění naši látkovou výměnu a brání speciálně tuku na břiše, aby se rozpouštěl.

Výsledky studie potvrdily, že s každým gramem soli, které zkonzumujeme, stoupá riziko nadváhy o 25 procent.

Jak snížit konzumaci soli

Pokud chcete jíst méně soli, existuje několik triků, jak potravinám dodat na chuti. Můžete například místo obyčejného vaření jídlo připravovat na grilu, který mu dodá o chuť i bez přidání soli.

Také koření dodá zelenině a masu jiný nádech. Špetka čerstvě umletého pepře, snítka tymiánu nebo stroužek česneku stačí na pozitivní změnu chuti. A navíc koření nemá žádné kalorie!

Podobně jako s kořením můžete dodat jídlu na kyselosti. K tomu stačí použít jenom trošku balzamikového octa nebo citronové šťávy a ryby nebo kuřecí prsa chutnají hned mnohem lépe.

Důležité je také výrazně omezit konzumaci průmyslově vyrobených hotových jídel, ve kterých je soli opravdu velké množství.






Vložit můj recept

Reklama

Prostreno.cz

Pro účast v testování se registrujte nebo přihlaste.

Přihlásit se přes Bety Registrovat