Prostreno.cz

Dovolte sluníčku vyléčit zánět v těle

Dopřáváte si zeleninu ke každému jídlu? Ne? Pak máte šanci na to, že chronický zánět „udržíte na uzdě“, zase o něco menší. V tomhle směru si můžete uškodit i tím, že se budete vyhýbat slunečním paprskům!

Ať už se o zánětu říká cokoli, nemusí být vždycky špatný. Napadnou-li organismus škodlivé patogeny, právě on se jim začíná bránit jako první. Dojde-li k nějakému zevnímu poranění, i tehdy obstarává rychlé hojení, i když to znamená, že nás postižené místo bolí, svědí a bývá zarudlé. Potud jsou jeho regenerační schopnosti prospěšné. Jiný případ je to ale tehdy, když zánětlivé obranné reakce přetrvávají až příliš dlouho.

Všeho moc škodí

Při dlouhodobém a tedy chronickém zánětu je imunitní systém v neustálém stavu nadměrné aktivity. Ačkoli to zní jako něco, co bychom měli spíše vítat, jeho zvýšená činnost bývá hnacím motorem, jež podporuje rozvoj rakoviny, duševních poruch, kardiovaskulárních onemocnění i obezity. Paradox, že? Čím se dá tahle svízel ale zmírnit? Podle odborníků svedou divy i tyto malé změny!

Mocná zbraň zelenina 

Dle názoru výživových poradců má být zelenina obsažena v každém jídle, tedy samozřejmě kromě sladkých pokrmů, kde ji může zastoupit ovoce. V praxi by to tedy znamenalo, že člověk sní přibližně 400 gramů denně. Přijde vám to moc? Vůbec ne. Zelenina se chlubí nejen nízkoenergetickou hodnotou, ale i vysokým podílem vody i cenných živin, a to včetně antioxidantů. Právě tyto látky prokazatelně tlumí oxidační stres a tím i chronický zánět. Zkuste jíst o něco více špenátu, zelí, brokolice, mrkve nebo třeba paprik, je to cesta ke zdraví.

Sluneční kúra

Vystavit své tělo slunci? I to představuje jistou možnost „protiútoku“. Hřejivé paprsky pomáhají při produkci vitaminu D, který se přímo účastní celé řady životně důležitých procesů. Kromě toho, že zlepšuje náladu, omezuje pravděpodobnost diabetu a předchází astmatu, také reguluje zánětlivé reakce. Některé studie dokonce naznačují, že tato látka snižuje i riziko předčasného úmrtí. To je hodně důvodů, proč častěji vystoupit ze stínu, nemyslíte? Stačí i na pár minut!





Celkem 1 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Zdravě se Sabčou

Všechna videa
25:30

Kardio a zadeček

Kardio a zadeček
15:12

Cvičení pro zdravá záda

Cvičení pro zdravá záda
09:33

Štíhlé nohy a pevné hýždě

Štíhlé nohy a pevné hýždě
Prostreno.cz

Pro účast v testování se registrujte nebo přihlaste.

Přihlásit se přes Bety Registrovat