Prostreno.cz

Důvody, proč na podzim jíst a pít čokoládu

Teploty klesly, padá listí a nám chybí energie. Kde ji vzít a nekrást? V obchodě! Vždyť tam se dá sehnat všechno od kreativity po podporu mozkových funkcí! Ve kterém regále?

Sladký zázrak. K mání je v cukrovinkách, má mnoho podob, obvykle je hnědý, bílý nebo pro někoho exoticky růžový. Čokoláda je spásou pro všechny, kdo na podzim trpí letargií a únavou. Experti z univerzity v anglickém Nottinghamu, ano to je to město, poblíž kterého dle pověstí žil v době zajetí krále Richarda Lví Srdce slavný Robin Hood, zjistil, že konzumace čokolády podporuje kognitivní schopnosti a zbystřuje mysl. A je jedno, jestli má tabulkovou (pevnou) nebo tekutou podobu!

Účinky. Jak dlouho působí?

Kakaová sušina obsahuje flavonoidy, které mají takzvaně antioxidační aktivitu. Ony ale zároveň zvyšují průtok krve a kyslíku do klíčových oblastí mozku, a to na dvě až tři hodiny po konzumaci. Ian MacDonald, profesor metabolické fyziologie na výše uvedené univerzitě, to zjistil s pomocí magnetické rezonance, a to ve chvíli, kdy detekoval zvýšenou aktivitu v konkrétních oblastech mozku u jedinců, kteří si dopřávali čokoládu s vysokým obsahem kakaa. (Čím vyšší je obsah kakaa, tím více výhod existuje. Tmavá čokoláda oproti jiným druhům obsahuje méně tuku a cukru, ale je důležité zkontrolovat informace na obale.)

Když si tedy dopřejete pár kostiček, nebo jich několik rozpustíte v mléce a vypijete, podpoříte bdělost, zaženete únavu a zároveň pozitivně zapůsobíte na své kardiovaskulárního zdraví. Flavonoidy se ovšem nenacházejí pouze v čokoládě, ale jsou přítomné i v borůvkách, zeleném čaji a červeném víně, na druhou stranu, proč si odpírat sladkost, když je to v rámci zdraví?

Fitness trenérka i gynekoložka

Studie, kterou publikoval odborný časopis The Journal of Nutrition, naznačila, že tahle mňamka krotí hladinu špatného cholesterolu, zlepšuje krevní tlak, až o třetinu snižuje riziko srdečních chorob, a jelikož zvyšuje dostupnost kyslíku, tak přispívá k lepším fyzickým výkonům. Nastávající maminky by mohlo zajímat i to, že 30 gramů tmavé čokolády denně přispívá k růstu a vývoji plodu. Počítejte však i s komplikacemi. Pravidelný příjem čokolády zvyšuje riziko zubního kazu a u některých lidí způsobuje migrény, a to kvůli obsahu kakaového tyraminu, histaminu a fenylalaninu. Opět tedy platí, že všeho s mírou.

Zdroje: sciencedaily.com, medicalnewstoday.com, wikipedie.cz





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Brokolicová omeleta

(19 hlasů)

Mrkvové rohlíčky

(20 hlasů)

Vaječná frittata se slaninou

(10 hlasů)

Reklama


Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat