Prostreno.cz

Vitamin D je lék na podzimní splíny

Postrádáte dobrou náladu i důvod k úsměvu? Dejte si ovesné vločky, tučné ryby nebo pořádný steak. Až z těchto potravin „dotankujete“ vitamin D, budete mít optimismu doslova na rozdávání!

Věděli jste, že listopad je měsícem duševního zdraví a psychické pohody? A teď se schválně – jak se v momentálním období cítíte vy? Řada lidí si stěžuje na splíny, únavu, nespavost, pesimismus a ztrátu motivace. A právě proto se teď tolik mluví o vitaminu D! Co ten s tím má společného?

Ideální parťák do nepohody

Že je vitamin D dobrý jenom pro kosti, zuby a svaly, protože pomáhá regulovat množství vápníku a fosforu? Ale kdepak. Funkcí a úkolů má mnohem víc. Naprosto klíčový je také pro imunitní systém, což prokázal americký výzkum publikovaný v magazínu Journal of the American Medical Association Trusted Source. Takže ano, na podzim je třeba dbát o jeho o dostatečný příjem, neboť tato látka prokazatelně omezuje pravděpodobnost nákazy sezónní chřipkou, tvrdí vědci. Jsou tu však i jiné důvody, proč si teď její hladinku bedlivě hlídat.

Optimismus vás neopustí ani v dešti

Tak jistě, venku to vypadá všelijak a dny se neustále zkracují. Tohle náladě opravdu nepřidá! Ovšem dost možná vás chmurné myšlenky válcují jen kvůli absenci jmenované živiny – a to se přece dá hodně rychle napravit. Z americké studie, o jejíž poznatcích informuje akademický žurnál American Journal of Clinical Nutrition, vyplývá, že s úzkostmi a depresemi častěji bojují ti, kterým tento vitamin zoufale schází. A mimochodem, jeho „podmíra“ se spojuje i s neschopností zhubnout. Je tedy strůjcem radostného rozpoložení a zároveň i fitness pomocníkem! Odkud ho čerpat plnými doušky? Pokud nejste fanouškem doplňků stravy s jeho obsahem, zaměřte se na potravinové zdroje. Není jich zrovna málo…

Nákupní seznam plný úsměvů

Směřujte svou pozornost k lososu, sardinkám, červenému a vepřovému masu, vejcím, droždí, žampionům nebo hovězím játrům. Do stravy se vyplatí zahrnout i mandle, obiloviny, tofu a ovesné vločky. Nezapomínejte ani na mléko a výrobky z něj tvořené, neboť i v nich vitamin D naleznete.

Zdroje: healthline.com, webmd.com





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na oběd

Více tipů
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat