Prostreno.cz

Celerová semínka jsou dobrá nejen na vysoký tlak

Pokud vás postihne nějaká bolístka, ulevte si celerovými semínky. Určitě na ně nezapomínejte ani v případě rozhozeného trávení, nespavosti, zapomnětlivosti nebo arteriální hypertenze. A jak bojují proti infekcím?

Když se řeknou semínka, mnozí si automaticky představí lněná, konopná, chia nebo třeba slunečnicová. Ale co taková celerová? Ta mají podobnou pikantní chuť jako ostatní části celeru, proto se báječně hodí do omáček, dresinků a marinád. Dobře si však rozumějí také s rybami, zeleninovými saláty a sýry. Pokud tuto ingredienci pozvete do své kuchyně, radostí poskočí i vaše zdraví. Tohle jsou totiž benefity, kterými doslova vyniká!

Bakterie bojte se!

K popularitě celerových semínek hodně přispívá skutečnost, že působí proti všemožným bakteriím, a to včetně salmonely a H. pylori. Obecně tak pomáhají zastavit infekce, což jednoznačně prokázala i rozsáhlá studie britské výzkumné instituce Sheffield Hallam University.

Neobvyklý, však účinný lék na bolest

Co děláte ve chvílích, kdy vás postihne nějaká bolístka? Možná trpíte a čekáte, až to přejde. Nebo otevřete šuplík a sáhnete po prášku z lékárny. V každém případě ale můžete dát šanci čaji, do jehož přípravy zakomponujete i uvedenou potravinu – stačí jednu lžičku zalít vroucí vodou. Je prokázáno, že snižuje bolest o celých 70 procent! Obzvláště užitečná je podle expertů pro jedince, kteří jsou postiženi dnou a osteoartritidou.

Krevní tlak v normě

Semínka celeru fungují jako přírodní diuretikum, přičemž značně podporují vylučování soli. Přesně tyto vlastnosti z nich dělají báječný prostředek na arteriální hypertenzi. Pokud i vy bojujete s vysokým tlakem, neváhejte je zařadit do jídelníčku. Lékař vás za to jen pochválí!

Uspávadlo, které zabere

Protože mají zmíněné drobné plody skutečně vysoký podíl hořčíku, doporučují se i na nespavost. Tenhle doplněk také snižuje pravděpodobnost anémie, zatímco příznivě ovlivňuje kognitivní funkce, povzbuzuje imunitu, harmonizuje trávení a neutralizuje volné radikály. Jak vidno, má opravdu hodně co nabídnout…

Zdroje: 1mhealthtips.com, dovemed.com





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Brokolicová omeleta

(19 hlasů)

Mrkvové rohlíčky

(20 hlasů)

Vaječná frittata se slaninou

(10 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat