Prostreno.cz

Zdravé potraviny v nevhodnou dobu způsobují padání vlasů

Vlasy poutají pozornost. Vždy a všude. Mohou být upravené, lesklé a husté, nebo naopak matné, roztřepené a šedivé. Vlastně je na nich dost vidět, jak o sebe pečujete. Zrovna vám dělá starosti, že se kštice neustále ztenčuje? Možná ve svém jídelníčku máte jednu nežádoucí potravinu!

Mnoho lidí si myslí, že vypadávání vlasů se týká pouze mužů. Odhaduje se však, že více než 50 % žen někdy v životě tuto nepříjemnost zaznamená. Chomáče vlasů v odtokovém sítku i na hřebenu si všímají převážně ženy starší 40 let, nastávající maminky a kojící ženy, pacientky po chemoterapii, ženy v menopauze a dámy, které příliš často nosí pevné culíky a těsné copánky. Na vině je i genetika, stres a léky. Když už je problém na světě, záleží na jídelníčku.

Zdravé potraviny v nevhodnou dobu

Vypadávání vlasů je obecně považováno za přirozenou součást procesu stárnutí, se kterou je někdy těžké se vyrovnat. Naštěstí však existují doplňky stravy a vitaminové koktejly, které tento stav mohou zmírnit. Na druhou stranu je moudré nějaké potraviny ze svého stravovacího režimu vynechat. Ryby, jako je losos, sardinky a makrely jsou přímo nacpané zdravými omega-3 mastnými kyselinami, jež kštici mohou dodat lesk. Některé z nich ale představují riziko.

Těžký kovový prvek kráse nesvědčí

Dietoložka Courtney D'Angelo z americké Floridy říká, že tučné ryby snižují riziko kardiovaskulárních onemocnění a zlepšují kognitivní zdraví, jenže každá mince má dvě strany. Je důležité vědět, že při nadměrné konzumaci určitých druhů ryb s vyššími hladinami rtuti dochází k potížím.

„Vysoká hladina rtuti je spojena s vypadáváním vlasů a konkrétně mečoun, královská makrela, žralok, a dokonce i nějaké druhy tuňáků tohoto prvku v sobě mají až příliš,“ říká D'Angelo a doporučuje uvedené ryby omezit či rovnou vynechat, pokud u sebe vypozorujete, že v hřebenu zůstává víc vlasů než obvykle. Naopak se soustřeďte na přísun zinku.

Už žádné pevné culíky

Vhodná jsou semínka (zejména dýňová), listová zelenina, fazole, cizrna či čočka. Skvělé je i tofu nebo tempeh, celozrnné obiloviny (vločky, hnědá rýže). Vlasy nechte co nejčastěji volně rozpuštěné, vyhýbejte se nadměrnému vysušování, kulmování a žehlení. Zároveň nechoďte spát s mokrou hlavou. Vlhké prameny jsou křehké a během spánku se třou o polštář, což narušuje strukturu vlasů.

Zdroje: clevelandclinic.org, eatthis.com





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat