Prostreno.cz

Nutriční přínosy paprik dle jejich barvy

Hlavní sezona paprik trvá od léta do podzimu. Pěstujete si svoje vlastní a míníte je zamrazit? Pak byste se měli připravit na tyhle věci!

V českých podmínkách se paprika pěstuje jako jednoletá plodina. Tvar, barva plodu i sklizeň závisí na odrůdě, nicméně jakmile paprikové lusky dosáhnou své běžné velikosti, což je něco okolo devíti centimetrů délky, mohou putovat na talíř. Papriky se hodí na vaření, syrové do salátů, k nakládání i sušení. Co dělat, když jich máte až příliš? Další z možností, jak těžit z jejich nutričního profilu, je dát je k ledu.

Změna struktury jako nevýhoda

Obecné pravidlo udává, že celé papriky v lednici vydrží nejméně pět dní, což pěstitelům, kteří se mohou pochlubit bohatou úrodou, nic moc neřeší. Zamrazování ale ano. Paprika „v ledu“ je kdykoli po ruce, zamezuje plýtvání potravinami a nevyžaduje předchozí blanšírování. Je potřeba ji pouze umýt, nakrájet a následně zmrazit. Je tu však jedna věc, o které byste měli vědět. I když si po zmrazení paprika zachovává většinu své chuti, při rozmrazování nepočítejte s křupavou strukturou. Z toho vyplývá, že zmrazené papriky se nejlépe hodí do tepelně upravených pokrmů, ve kterých se jejich měkkost ztratí.

Jak správně zamrazit papriku?

Vyberte si papriky, které jsou hladké, lesklé a mají živé barvy, vyhýbejte se těm pomačkaným, měkkým a se skvrnami. Papriky dobře omyjte pod studenou vodou a poté je osušte papírovou utěrkou. To pomůže zabránit popálení mrazem. Odstraňte jádřince, stopky a semínka a pusťte se do krájení požadovaného tvaru a velikosti. Papriky vložte do mikrotenového sáčku a dejte k ledu. Takto vydrží až rok, nicméně doporučuje se spotřebovat je ideálně do šesti měsíců.

Pokud chcete papriky zmrazit celé, měli byste i tak odstranit jádro a semena. Papriku lze zamrazit i naplněnou, nejčastěji masovou směsí. Pro každou pak v takovém případě vyhraďte jeden mikrotenový sáček. Rozmrazujte v lednici nebo při pokojové teplotě.

Vedlejší účinky? Existují!

Stojí za zmínku, že nutriční přínos papriky se liší v závislosti na její barvě, přičemž červené odrůdy dodávají více draslíku, vitamin C a folátu než jejich žluté, oranžové nebo zelené ekvivalenty. Nezralé zelené papriky jsou však výrazně bohatší na ochranné rostlinné sloučeniny známé jako polyfenoly. Papriky jako takové konzumuje většina lidí, nicméně někteří se jim vyhýbají, protože zjišťují, že jsou těžko stravitelné a způsobují pálení žáhy.

Zdroje: www.eatingwell.com, www.bbcgoodfood.com, www.wikipedia.org





Celkem 2 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Dušené houby na toastu

(21 hlasů)

Toasty s rajčaty

(24 hlasů)

Veselá omeleta s jarní cibulkou

(21 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat