Prostreno.cz

Zdravé potraviny obsahují více tuku než hranolky

Není žádným tajemstvím, že rychlé občerstvení jako hranolky nepatří mezi nejzdravější potraviny. Přece jen mají nízký obsah živin a vysoký podíl jednoduchých sacharidů, soli, cukru a nasycených mastných kyselin. Existuje však řada potravin, které vypadají zdravě, ale ve skutečnosti obsahují více nezdravého tuku než hranolky.  

Pro zdravou a vyváženou stravu je důležité pochopit, že není tuk jako tuk. Takzvané mononenasycené a polynenasycené tuky – mezi které patří omega-3 a omega-6 mastné kyseliny v avokádu, ořeších, lososu a dalších – patří mezi „dobré“ tuky. Protože jsou lehce stravitelné, příznivě ovlivňují hladinu cholesterolu v krvi, podporují látkovou výměnu a podporují zdravý mozek a silné srdce.

Nasycené tuky – mezi které patří hydrogenované trans-tuky, které se nacházejí v pečivu, chipsech, klobáse nebo hranolcích – jsou považovány za „špatné“. Nadměrná konzumace zvyšuje hladinu špatného LDL cholesterolu a tento zvýšený krevní tuk může zase přinést následky, jako jsou nemoci srdce.  

Tyto zdravé potraviny obsahují více nezdravého tuku než hranolky

Potraviny, které obsahují vysoký podíl nasycených mastných kyselin, byste proto měli konzumovat pouze s mírou – v zájmu zdraví a vaší postavy. Bohužel tyto potraviny nejsou v běžném životě tak snadno rozpoznatelné, protože nasycené mastné kyseliny nejsou vždy tak jasně rozpoznatelné jako ve fast foodech a polotovarech. Představujeme proto tři potraviny, které se skutečně zdají zdravé – ale ve kterých se ve skutečnosti skrývá více nezdravého tuku než v hranolcích. 

Banánové lupínky

Křupavé banánové lupínky jsou oblíbenou svačinkou mezi jídly, které se často doplňují v duetu s ořechy a sušeným ovocem a působí naprosto zdravým dojmem. Ve skutečnosti jsou banánové lupínky smažené na kokosovém oleji, což má za následek extrémně vysoký obsah nasycených tuků. Pro srovnání: Zatímco hranolky obsahují 2,3 gramu nasycených tuků na 100 gramů, údajně zdravé banánové lupínky jich zvládají celých 29 gramů na 100 gramů, navíc se často přidává průmyslový cukr a konzervanty. Svačinku tedy konzumujte pouze s mírou – je lepší jednoduše sáhnout častěji po oříšcích, které jsou bohaté na vitaminy a cenné omega mastné kyseliny.   

Kokosové mléko

Kokosové mléko je veganské, úžasně krémové a nejlépe chutná v kombinaci s exotickým kořením, spoustou čerstvé zeleniny nebo jako přísada do teplých polévek. Pokrmy z kokosového mléka jsou tedy celkem zdravé, ale podceňovat by se neměl ani bílý krém vyrobený z kokosů. Ten obsahuje 21 gramů nasycených mastných kyselin na 100 gramů, a tedy výrazně více nezdravých tuků než hranolky. Ale nejen kokosové mléko je nezdravá tuková bomba. Kokosový tuk nebo olej obsahuje také nenasycené mastné kyseliny, a měl by se proto vždy používat střídavě s rostlinnými oleji, jako je olivový, lněný nebo ořechový olej. Ty jsou bohaté na omega mastné kyseliny a zajišťují správnou rovnováhu v každodenní výživě.   

Granolové tyčinky

Müsli tyčinky jsou praktickou každodenní svačinkou, která se vejde do každé kabelky a dodá rychlou energii. Ovesné vločky, kokosové chipsy, sušené ovoce, ořechy: Ingredience müsli tyčinek dodávají zdravý vzhled – ale v hotových výrobcích jsou bohužel doprovázeny velkým množstvím cukru, a proto jsou všechno, jen ne zdravé. Zohlednit je třeba i obsah nasycených mastných kyselin, protože je zhruba stejný jako hranolky. Stejně jako rychlé občerstvení byste proto měli omezit konzumaci müsli tyčinek, nebo si je jednoduše upéct sami. Pak se můžete spolehnout na zdravé alternativy cukru a vyhnout se nebezpečným trans-tukům.

Zdroj: www.elle.de/beauty-abnehmen-gesunde-lebensmittel-mit-mehr-fett-als-pommes





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Dušené houby na toastu

(25 hlasů)

Omeleta s brokolicí

(26 hlasů)

Omeleta se sýrem

(8 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat