Prostreno.cz

Zdravá domácí zmrzlina. Má méně kalorií i tuku

Zmrzlina je jeden z nejlepších dezertů. Avšak nedá se říct, že by byla úplně nejzdravější. Navíc pokud se snažíte udržet si štíhlou linii, tak si ji pro velký obsah cukru nemůžete dovolit příliš často. Co ale udělat si takovou, po které se nemusíte bát o svoji váhu?

Ano, opravdu to jde! Zmrzka může být i zdravá. Rozdíl je v tom, že pro ni nevyrazíte do obchodu, ale připravíte si ji doma. Navíc při zvolení správných ingrediencí tělu dopřejete potřebné vitaminy a další prospěšné látky! Není na tom nic těžkého! Nevěříte? Přesvědčte se sami!

Základní pravidla

  • Vždy používejte ovoce. Nejlepší je samozřejmě čerstvé, nicméně to předem zmražené vám umožní hotový dezert servírovat téměř okamžitě.
  • Máte radši husté a smetanové zmrzliny? Dobře. Vždy volte minimálně polotučné mléko. Nejlépe uděláte, když použijete mléka přírodní – mandlová, kokosová či třeba sójová.
  • Vynechte cukr! Ovoce je samo o sobě dostatečně sladké, a pokud vám to nestačí, raději dejte přednost například javorovému sirupu či medu.
  • Dobrý základ pro všechny různé druhy vám vždy poskytnout mražené banány! Tvoří hlavní složku většiny receptů.
  • Snažte se také častěji využívat suroviny, které mohou přispět zdraví vašeho organismu (například levanduli, řecký jogurt a podobně). Stačí jich použít i malé množství! Pozvednou chuť ledového moučníku a navíc mu dodají přidanou hodnotu. A co konkrétní tipy? Tady jsou!

Banánovo-arašídová dobrota

Proč právě arašídy? Zajistí potřebnou denní dávku proteinů a zlepší hladinu cholesterolu v krvi. Postup přitom není nikterak složitý.

Nakrájejte několik banánů a nechte je přes noc zmrazit. Ráno je (zmrazené) hoďte do mixéru společně s čistým řeckým jogurtem a oslaďte kapkou javorového sirupu. Mixujte. Vznikne hustá krémová směs. Do té na závěr přidejte tak jednu či dvě lžíce oblíbené americké pochoutky (tedy „javoráku“), a ještě jednou promíchejte. Díky předem zmraženým banánům můžete ihned podávat!

Kokosová zmrzlina

Tato varianta je krémová, lahodná a ideální pro lidi, kteří preferují zmrzlinu bez laktózy. Kokos zlepšuje trávení a normalizuje hladinu cukru v krvi, tedy eliminuje neovladatelné chutě na sladké!

Připravte si konzervované kokosové mléko, kokosové vločky (bez přidaného cukru), vanilkový lusk, javorový sirup a mražené banány. Veškeré ingredience opět dejte do mixéru. Promíchejte a dejte alespoň na čtyři hodiny uležet do mrazáku.

Variací je samozřejmě mnoho! K mraženým banánům můžete přidat jakékoli ovoce podle vaší chuti. Nic nezkazíte ani řeckým jogurtem. Všechno vložíte do mixéru a domácí zmrzlina je na světě!






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Vaječná omeleta s lososem

(33 hlasů)

Míchaná vejce s chřestem

(16 hlasů)

Omeleta s rajčaty

(16 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat