Prostreno.cz

Zelí, brokolice či květák. Důvody, proč jíst košťálovou zeleninu každý den

Zelí, čínské zelí, květák, brokolice, kapusta a další. Co se stane, když si něco z toho dopřejete každý den? Pročistíte organismus a můžete i zhubnout!

Spousta zeleninových nadšenců doslova šílí nad křupavou košťálovou zeleninou. Aby ne. Je sympatická už jen díky svým detoxikačním a protirakovinným vlastnostem. Vědci říkají, že každý, a to nejen vegetariáni, by si nějaký ten kadeřávek, křen, tuřín, řeřichu či ředkev měli dát na talíř den co den. Košťálová zelenina totiž obsahuje sloučeniny nazvané glukosinoláty (sloučeniny obsahující síru), které mají vynikající přínosy pro zdraví. Které patří mezi ty nejpůsobivější?

Ostré vidění

Košťálová zelenina obsahuje vitamin A. Jak už možná víte, tato živina s antioxidačními vlastnostmi je důležitá pro udržení ostrého vidění. Odborníci tvrdí, že dieta bohatá právě na vitamin A může pomoci odstranit ztrátu zraku způsobenou věkem.

Klouby bez bolesti

V tomto typu zeleniny se nachází chemická sloučenina známá jako sulforafan. Ta brání působení enzymu, který poškozuje kloubní tkáně, takže působí proti bolesti. A co víc, vitamin K přítomný v košťálové zelenině bojuje proti osteoartróze (chronické kloubní onemocnění, při kterém dochází k postupnému ubývání a přestavbě kloubní chrupavky).

Detoxikace těla

Odborníci tvrdí, že glukosinoláty hojně nalezené v košťálové zelenině pomáhají při syntéze enzymů, které pomáhají játrům v procesu přeměny jedovatých látek na neškodné. Detoxikace těla jen díky zelenině? No ano!

Zdravá a krásná pokožka

Detoxikace těla napomáhá k tomu, že se kůže stává jasnější a zářivější. Toho můžete docílit konzumací květáku, brokolice a dalších jmenovaných dobrot. Jsou totiž plné vitaminu A a C, což jsou antioxidanty chránící kožní buňky před poškozením volnými radikály.

Lepší nálada

Jednou z mnoha živin nalezených v křupavé košťálové zelenině je vitamin B9 známý jako kyselina listová. Ta pomáhá zvýšit hladinu serotoninu v mozku, čímž bojuje proti depresi. Dopřávejte si zmíněnou zeleninu každý den a budete mnohem šťastnější.

Silnější kosti

Kadeřávek, tuřín, řeřicha? Křemíková zelenina je plná vápníku, přičemž každý ví, že tento minerál je nezbytný pro posílení kostí. A co víc, vitaminy C a K prý podle vědců hrají roli v boji proti osteoporóze.

Imunitní systém jako z oceli

Když už se hovoří o vitaminu C, tato zvláštní živina je důležitá pro to, aby imunitní systém fungoval tak, jak má. Protože zmíněná zelenina patří k vynikajícím zdrojům vitaminu C, její pravidelná konzumace může pomoci v boji proti choroboplodným bakteriím a virům.

Snížená hmotnost

V každé dávce brukvovité zeleniny je slušné množství vlákniny. Z tohoto důvodu může zařazení ředkví, křenu či květáku na váš jídelníček přispívat k úbytku tělesné hmotnosti.






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Snídaně z lásky

(35 hlasů)

Omeleta s banánem

(7 hlasů)

Omeleta s brokolicí

(25 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat