Prostreno.cz

Zvýšený příjem vitaminu B1 komárům nechutná

Neustále nakupujete různé repelenty s tím, že vás od komářího štípnutí zachrání? Pojistěte si to i jinak. Třeba tím, že zahrnete do jídelníčku játra, chřest, ovesné vločky, luštěniny nebo hnědou rýži. Proč to udělat ještě dnes?

Asi všichni máme rádi teplé večery, které přímo vybízejí k venkovnímu posezení. Co nám je ale narušuje? Odpověď je jasná – návštěvnost komárů. Ti se totiž právě během května pomalu probouzejí ze zimního spánku. Úplně konkrétně jde o samičky, které nemají nic jiného na práci, než nám pít krev. Doslova. Víte ale, proč to dělají?

Komáří záhada odhalena

Takový komár je vlastně zajímavý živočich. Ačkoli se různé druhy liší velikostí, každý pisklavý „otrava“ dokáže za jedinou noc urazit až deset kilometrů, přičemž může létat i čtyři hodiny nonstop, tedy bez jakékoli přestávky. A to je vcelku výkon!

Samci se živí nektarem z rostlin, samičky lační po krvi. Ale pozor, neútočí na vás proto, že tekutinu, jež vám koluje v žilách, potřebují k přežití – jde jim hlavně o obsažené bílkoviny, které se „hodí“ pro vývoj vajíček. Z nich se pak rodí další nepřátelé lidské populace a koloběh života pokračuje. Jak se ale bránit, aby se vám tento obtížný hmyz vyhýbal hodně velkým obloukem? Ochranu nemusí poskytovat jen kupované repelenty!

Zázračný vitamin, který svede divy

Věřte, nebo ne. Skvělou „komáří prevencí“ je navýšení přijmu vitaminu B1 neboli thiaminu. Ten je důležitý pro správné fungování nervového systému. Rovněž pozitivně působí proti stresu i únavě, a hraje klíčovou roli v přeměně cukrů, alkoholu a rozvětvených mastných kyselin. Nutno podotknout, že také posiluje imunitní systém. Tím však schopnosti jedničkového „béčka“ nekončí.

Tenhle potřebný vitamin v jistém slova smyslu mění i vůni těla, která pak pro komáry přestává být lákavá. Co z toho plyne? Když ho budete mít v organismu dostatek, létající zlo se k vám ani nepřiblíží! Tedy alespoň takový je názor odborníků. Kde tuto látku hledat?

Libo játra, chřest nebo hnědou rýži?

Bohatým zdrojem vitaminu B1 jsou obiloviny, kvasnice, ořechy a med. Čerpat ho lze i z luštěnin, vnitřností, mléčných výrobků, hnědé rýže, vajec, ovesných vloček a chřestu. Zahrňte tyto potraviny do jídelníčku, existuje tak vysoká šance, že letos vám boj s obtížnými komáry nehrozí. Jen si představte ty poklidné večery na balkoně či terase…

Zdroj: www.eatthis.com, www.firstaid.com






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na oběd

Více tipů

Nudle Hoisin

(3 hlasů)

Květákové placičky

(3 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat