Prostreno.cz

Spánek na levém boku je zdraví prospěšný

Jen málo lidí uvažuje nad tím, zda je jejich spací poloha v pořádku. Je to i váš případ? Pokud chcete posílit imunitní systém, zlepšit krevní cirkulaci a snížit pravděpodobnost, že vás postihne Parkinsonova choroba, držte se zásadně levé strany!

Že spánek je pro tělo naprosto nepostradatelným odpočinkem, o tom jste dozajista slyšeli již nesčetněkrát. Rovněž vás asi vůbec nepřekvapí, že doporučovaná doba strávená v peřinách a pyžamu je osm hodin denně. Jenže pozor, důraz se klade i na polohu, v níž počítáte ovečky! Podle tradiční ajurvédské medicíny přináší mnoho zajímavých výhod pozice na levém boku, kterou začali upřednostňovat také odborníci. Proč byste ji dnes v noci měli zaujmout i vy?

Lymfatický systém, který šlape na plné obrátky

Mezi úlohy lymfatického systému patří posilování obranyschopnosti a vylučování toxinů z těla. Chcete-li tyto důležité procesy podpořit a zlepšit si tak celkovou kondici, naberte v posteli kurz doleva. Přesně tak dojde k usnadnění filtrace škodlivin skrze lymfatické uzliny, tudíž organismus snáze vypudí všechny nežádoucí látky, které se v něm za celý den nahromadily. No neříkejte, že vás vidina detoxu vleže neláká…

Konec pálení žáhy i bezproblémové trávení

Nadmíra stresu, nezdravý jídelníček, nedodržování pitného režimu či užívání některých léků. Ano, tohle všechno může způsobit pyrózu neboli pálení žáhy, stejně jako trable se zažíváním. Znáte to až moc dobře? Určitě vás bude zajímat, že se těmhle nešvarům dá poměrně snadno předejít. Jestli si ustelete tak, jak je uvedeno výše, gravitace se postará o to, aby se vám kyselý reflux vyhnul obloukem, přičemž vám bude na jedničku fungovat i trávení.

Kvalitnější relax a nižší riziko psychických poruch

Nejen zmíněná ajurvéda preferuje noční odpočinek na levém boku. I závěry hned několika nezávislých studií se shodují v tom, že toto „uspořádání“ podstatně snižuje riziko neurologických onemocnění, jako je Alzheimerova a Parkinsonova choroba. Blahodárný vliv má však i na cirkulaci krve, což se příznivě odrazí na kvalitě snění.

Zdroj: www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21678115/, www.healthline.com






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Snídaně s malinami

(18 hlasů)

Snídaně s jahodami

(19 hlasů)

Toasty s jahodami

(19 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat