Prostreno.cz

Populární jídelníček Whole30 změní váš život

Speciální program, který vyzkoušely již miliony lidí po celém světě, to je Whole30. Třicetidenní ozdravný plán může fungovat jako skvělá očista pro tělo, anebo vám nastartuje úplně nový způsob života a stravování. Co dalšího od něj můžete očekávat?

Možná se motáte v bludném kruhu výživových doporučení a skáčete z jedné diety ke druhé. Nyní máte šanci získat ve vašem stravování řád a navíc díky programu Whole30 začnete o jídle opravdu přemýšlet. Můžete se také lépe zbavit závislosti na cukru a nastartovat tak zcela nový pohled na své stravování. A to se samozřejmě pozitivně projeví nejen na zdraví, ale i na postavě.

Co je Whole30?

Během nejméně třiceti dní se budete stravovat jen dle zásad Whole30. Ve své podstatě po dobu jednoho měsíce vynecháte ze svého jídelníčku všechny potraviny, kvůli kterým se možná necítíte nejlépe a zbytečně zatěžují zažívání a organismus. Do této skupiny potravin patří hlavně mléčné výrobky, cukr, luštěniny, obilniny a alkohol. Možná teď přemýšlíte, co tedy budete jíst.

Je to jednoduché, opravdové a zdravé jídlo! Tedy maso, vejce, veškerou zeleninu, mořské plody, trochu ovoce a zdravé tuky v podobě olejů, ořechů a semen. Na trhu existuje řada knih s recepty i s vysvětlením celého programu. Inspiraci na recepty můžete čerpat také na internetu a sociálních sítích. Pořád hledáte důvody, proč do toho jít?

Pozitiva Whole30

Získáte kontrolu nad svými chutěmi i hladem. Doba třiceti dní je také ideální pro odvykání nějakého zlozvyku. Mnoho strávníků uvádí, že díky tomuto programu se zbavili závislosti na sladkém, neřízenému přejídání, získali mnohem více energie, a navíc i zhubli. Ze zdravotního hlediska je to ideální cesta, jak očistit celý zažívací systém a znovu ho pořádně nastartovat.

Rady a zásady vašeho nového stravování

Během dne máte nárok na tři jídla, tedy žádné svačinky a uzobávání. Tyto porce nejsou nijak limitovány, nic nemusíte odměřovat a můžete směle kombinovat nejrůznější bílkoviny (zhruba velikosti dlaně, dvě pokud jste v tréninku) se spoustou zeleniny.

Tuky jsou na každém talíři také velmi důležité, jako zdroj použijte například avokádový olej, ghee, ryby, ořechy a semena. Přinesou vám energií nabitý den a pomáhají minimalizovat chutě na další jídla. Pravidlo pro množství tuků je zhruba 1 až 2 lžičky oleje a uzavřená hrst ořechů a semen. Že nemáte vůli? Nebuďte v tom sami!

Překonat svoje chutě a mysl není vždy jednoduché. Vrhněte se do programu s partnerem, přítelem či kolegy z práce. Zapojit se také můžete do různých skupin na sociálních sítích, kde často najdete inspiraci na zajímavé recepty.

Zdroj: www.cukrfree.cz, www.healthline.com






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Rybí karbanátky

(5 hlasů)

Dušená zelenina s rýží

(2 hlasů)

Játra dušená s paprikami

(4 hlasů)

Reklama


Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat