Prostreno.cz

Konzumace ořechů prodlužuje délku života

Jak si pojistit dlouhý život v plném zdraví? To je jednoduché. K obvyklým doporučením ohledně pravidelného pohybu, optimálního pitného režimu a dostatku spánku si teď připočítejte i každodenní porci ořechů!

Jedno známé úsloví praví, že kdo jí jedno jablko denně, ten nepotřebuje doktora. Proti tomu se asi nedá nic namítat, ovšem kdyby šlo o to, jak si prodloužit život, zřejmě by byly lepší volbou ořechy.

Recept, který vážně funguje

Vědecká tisková zpráva zveřejněná v akademickém žurnálu New England Journal of Medicine sděluje hodně povzbudivá fakta. Naznačuje totiž, že lidé, kteří pravidelně konzumují zmíněné plody, se mohou těšit z menší pravděpodobnosti předčasného úmrtí, a to zejména na rakovinu a kardiovaskulární choroby. Nastává tedy doba ořechová? Už to tak vypadá!

Ani kousek nazmar!

Do americké studie, z níž tato nadějná informace vyplynula, bylo zahrnuto celkem 120 tisíc účastníků. Odborníci je rozdělili do šesti kategorií, a to podle jejich stravovacích návyků. Některé skupiny osob se mandlím, kešu i pistáciím vyloženě vyhýbaly, zatímco jiné si je dopřávaly i šestkrát v týdnu. Závěrečná analýza následně prokázala, že právě jedlíci těchto křupavých laskomin mají šance na dlouhověkost hodně vysoké.

Nutriční profil, jemuž máloco konkuruje

Autoři zmíněné studie to samozřejmě přikládají složení ořechů, které označují za naprosto jedinečné. Zahrnuje totiž vlákninu, zdravé tuky, fytochemikálie, vitaminy i minerály – to všechno v optimálním poměru. Přikládají se mu také antikarcinogenní, kardioprotektivní, antioxidační a protizánětlivé vlastnosti, proto se dává do souvislosti se sníženým rizikem mnoha závažných civilizačních chorob. A to je celé tajemství, přátelé. Bojíte se, že kvůli tomuto doplňku stravy přiberete na váze? Takové starosti jsou podle všeho naprosto zbytečné.

I malá porce svede velké divy

Navzdory tomu, že se ořechy považují za tučné, experti zdůrazňují, že ti, kteří to s jejich množstvím nepřehánějí, se o své křivky obávat v žádném případě nemusejí. Vzhledem k tomu, že obsahují bílkoviny a vlákninu, dokáží zasytit, čímž oddálí hlad a zabrání přejídání. Jinými slovy – dáte si hrstku a máte na pár hodin vystaráno. I s tím šťastným a zdravým důchodem!





Celkem 1 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

14:03

Hardcore cvičení na bříško

Hardcore cvičení na bříško
18:33

Intenzivní trénink na nohy

Intenzivní trénink na nohy
14:33

HIIT training

HIIT training
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat