Prostreno.cz

Potraviny zmírňující nadýmání

Radši se separujete na nejvzdálenější toaletu, která je k dispozici, a zároveň se modlíte, aby nikdo nebyl poblíž. Zase vás trápí to otravné nadýmání a plynatost! Co jíst, aby se situace zlepšila? Vsaďte na ty správné enzymy i bakterie!

Nadýmání je běžný problém, se kterým se potýká mnoho z nás. Kromě zácpy, která k němu přispívá, mezi hlavní příčiny patří sacharidová strava, jež se špatně tráví, citlivost střev, některé gynekologické stavy, dietní chyby, konzumace luštěnin, košťálové zeleniny, cibule, česneku, silně kořeněných jídel, sycených vod a alkoholu, pak taky různé intolerance na některé potraviny či gastroparéza, což je opožděné vyprazdňování žaludku. Naštěstí si lze pomoci malým nákupem.

Jogurt

Jogurt obsahuje probiotika (bakterie mléčného kvašení), které podporují trávení a krotí nadýmání. Ideálně si dopřejte porci třikrát denně.

Zázvor

Jeden z nejstarších bylinných léků s protizánětlivými vlastnostmi je zázvor. Právě on obsahuje trávicí enzym zvaný zingibain (zázvorová proteáza), který pomáhá tělu štěpit bílkoviny, má tak příjemný relaxační účinek na střeva a snižuje zánět v tlustém střevě. Vychutnejte si ho v teplém šálku domácího čaje, ten popíjejte před, během nebo po jídle.

Bylinky

Na nadýmání účinně zabírají i bylinky. K těm nejlepším patří kopřiva, kozlík lékařský, máta, heřmánek nebo fenykl. Fenyklová semínka obsahují oleje, které podporují trávení, uvolňují trávicí trakt a snižují zánět. Tohle všechno umožňuje normalizovat nafouknutý žaludek.

Banány

Banány mají vysoký obsah draslíku, který snižuje nadýmání způsobené sodíkem. Mezi další potraviny bohaté na draslík patří avokádo, kiwi, pomeranče nebo pistácie.

Okurka

Okurka se svým vysokým obsahem vitaminu C zabraňuje nadměrnému zadržování vody v těle a nadýmání. Okurky navíc organismu poskytují síru a křemík, které působí jako mírné přírodní diuretikum. Okurku jezte syrovou a přidávejte ji do salátů.

Citron

Ano, starý trik s citronovou vodou skutečně funguje. Citronová šťáva je kyselinou velmi podobná zažívacím šťávám v žaludku, takže může pomoci zmírnit nadýmání a další příznaky zažívacích potíží. Díky ní se zažívání rozhýbe!

Papája

Papain v papájích je dalším enzymem, který pomáhá rozkládat potraviny a bojovat proti zánětu. Papain se dá obstarat i v doplňkové formě, stačí se poptat v lékárně. Účinně zabírá zejména během menstruačního cyklu.

Zdroje: food.ndtv.com, hopkinsmedicine.org





Celkem 2 komentářů

Bum tarata bum bum bum🕷️
14.11.2021

Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Velké jablkové palačinky

(16 hlasů)

Míchaná vejce s ricottou

(22 hlasů)

Snídaně s jahodami

(19 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat