Prostreno.cz

Zdravé smoothie bez zbytečných přísad

Nízkokalorický ochucený jogurt že ve smoothie nemá co dělat? Prý ne, shodují se výživoví poradci. Stejně jako třeba pomerančový džus nebo sušené ovoce. Proč?

Mixované nápoje neboli smoothies jsou v gastronomické módě, přičemž se považují za svatý grál zdravého stravování. Také si je každý den pečlivě připravujete, protože představují jednoduchý způsob, jak do těla dostat vitaminy, minerály i další potřebné živiny? Pokud maximální prospěšnost vašeho smoothie nechcete ničím ohrozit, na tyto přísady raději zapomeňte.

Ochucený jogurt bez tuku

Tak jistě, mléčné výrobky bychom měli konzumovat každý den, protože podporují trávení, regulují cholesterol a snižují riziko osteoporózy. Jenže pozor, není jogurt jako jogurt! Podstatné minus toho ochuceného je, že to s přítomností čerstvých plodů není žádná hitparáda. Místo nich obsahuje spíše ovocný protlak či pyré, a to se značným podílem sacharidů.

Pomyslným kamenem úrazu však může kupodivu být i jeho nízkokalorická hodnota. Zahraniční studie publikovaná v magazínu American Journal of Clinical Nutrition odhalila, že čím více lidé jedí nízkotučné mléčné produkty, tím větší riziko diabetu mají. „Omezení tuku vás v jistém slova smyslu může stát nejen zdraví, ale i pracně vybudovanou svalovou hmotu a fyzickou sílu,“ domnívá se newyorská výživová terapeutka Ilyse Schapiro. Podle ní je nejlepší volbou kvalitní řecký jogurt krémovité konzistence, jež není ochuzen o tuky ani bílkoviny.

Džus? Ten nechte jiným

Znáte to. Podíváte se na mixér a začnete propadat obavám, že v něm není tolik tekutiny, kolik by mělo být. Takže vás napadne, že do něj přilijete trochu pomerančového či jiného džusu. Dobrý nápad? Vůbec ne. Dle názoru výše jmenované nutriční poradkyně má půl šálku téhle „šťávy“ celých 15 gramů sacharidů. Není tedy lepší čistá voda? Že váháte…

Se sušeným ovocem buďte obezřetní

Sušené ovoce je lahodné. A ve dnech, kdy jsou čerstvé dary přírody nedostatkovým zbožím, bývá naší jedinou záchranou. Jenže na stranu druhou není tak objemné, proto ho většinou jíme ve větším množství, abychom se zasytili. Věděli jste, že v třetinovém šálku sušených brusinek je až 27 gramů cukru? To nevypadá jako něco, co by prospěšnému smoothie slušelo, viďte?

Zdroj : eatthis.com, healthline.com





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Snídaně pro dva

(17 hlasů)

Zapečená celozrnná houska

(16 hlasů)

Vejce s bylinkovou solí

(25 hlasů)

Reklama


Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat