Prostreno.cz

I zdravé ovesné vločky se mohou vymstít

Může z ovesných vloček člověk přibrat na váze? Za jistých okolností vlastně ano. Tato potravina vás ale klidně připraví i o svalovou hmotu nebo bdělost. Jak velký byste si na ni měli dávat pozor?

Na ovesné vločky slýcháme samou chválu. Neustále se objevují názory, že představují prevenci diabetu, dodávají energii, regulují cholesterol, posilují imunitu a zabraňují zácpě. Někteří odborníci se dokonce nebojí tvrdit, že působí proti rakovině a mají velice příznivý vliv na dlouhověkost. Skoro to vypadá, jako by tento obilný výrobek neměl vůbec žádná negativa, že? Ale on má. Co o něm říkají výživoví poradci?

Může vás připravit o svaly

„Ovesné vločky potlačují chuť k jídlu, což je třeba při hubnutí bezpochyby vítané. Když je ale budete jíst příliš často a ve velkém množství, povede to k celkové podvýživě i úbytku svalové hmoty,“ varuje singapurský nutriční terapeut Gan Eng Cern. „Je to dáno tím, že prodlužují pocit sytosti. Když se nebudete cítit hladoví, logicky nebudete ani nic jíst,“ ujasňuje expert s tím, že by se to mohlo odrazit i na kognitivních funkcích, bdělosti a celkové vitalitě.

Nadýmání jako vedlejší účinek

Je pravda, že uvedená potravina svědčí trávení, což je zásluha obsažené vlákniny. Ovšem je tu jedno ALE. „Pokud na ovesné produkty nejste zvyklí a teprve s nimi začínáte, rozhodně to s velikostí porcí nepřehánějte. Není to jen o vláknině, i škrob a glukóza některým jedincům způsobuje plynatost a nadýmání,“ vysvětluje zase americká dietoložka Shannon Henry.

Příjem cukru navíc

Otázka, která se přímo nabízí – s čím vločky kombinujete? „Pro mnohé konzumenty jsou málo sladké a poněkud nudné. Proto si je dochucují třeba cukrem, hromadou sušeného ovoce, marmeládou, polevou nebo čokoládovými lupínky. To v konečném důsledku zbytečně snižuje nutriční hodnotu a přináší spoustu kalorií navíc. Ovesné vločky s nevhodně zvolenými přísadami tak mohou paradoxně podpořit nadváhu,“ varuje americká nutriční poradkyně a autorka knih zaměřených na redukci váhy Lisa Young.

Zdroje: eatthis.com, everydayhealth.com






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Dušená vepřová krkovice

(4 hlasů)

Rybí karbanátky

(3 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat