Prostreno.cz

Vitamin E nepotřebuje jen vaše pokožka

Používáte krémy s obsahem vitaminu E? Tak jistě, vždyť tento pomocník zpomaluje tvorbu vrásek. Soustředit byste se však měli i na jeho potravinové zdroje, protože optimální příjem této živiny je pro imunitu, psychické rozpoložení i plodnost naprosto zásadní!

Vitamin E nalézáme ve spoustě kosmetických produktů. A má to svůj důvod. Tato látka se silnou antioxidační aktivitou působí proti stárnutí i tvorbě vrásek, k čemu využívá svůj vlastní mechanismus. Kromě toho, že neutralizuje škodlivé volné radikály, vytváří bariéru na povrchu pleti, čímž zabraňuje ztrátě vody a zachovává hydrataci. Také stabilizuje ochranný film, podporuje regeneraci a pečuje o zdraví buněčných membrán. Funguje tedy jako zprostředkovatel mladistvého vzhledu s báječnými výsledky. Ovšem pozor, „éčko“ nepotřebuje jen vaše pokožka.

Elixír, bez kterého se neobejdete

Příroda tomuto vitaminu svěřila i jiné důležité úkoly. Protože má velmi příznivý vliv na pohlavní buňky, zlepšuje plodnost. Uplatní se však i při psychické zátěži, poruchách menstruačního cyklu nebo klimakteriu, neboť v období menopauzy zesiluje účinky hormonální léčby. Představuje také prevenci aterosklerózy, Parkinsonovy i Alzheimerovy choroby. Přínosný je pro nervový systém, přičemž povzbuzuje imunitu a předchází infekcím. Denní doporučená dávka je v průměru 10 mg. Jeho nedostatek bývá spojován s narušeným vstřebáváním tuků, neurologickými potížemi, sníženou obranyschopností a omezenou reprodukcí. Chcete se těmto problémům vyhnout? Hlídejte si příjem! S tím vám mohou pomoci nejen doplňky stravy, ale i některé potraviny.

Bohatý zdroj je dobrý zdroj

Štědrými zprostředkovateli vitaminu E jsou zejména oleje lisované za studena, kupříkladu slunečnicový, olivový nebo klíčkový. Hojné množství jmenované látky lze čerpat i z různých druhů semínek, vajec, hovězích jater, másla, vlašských ořechů, mandlí, listové zeleniny a avokáda. Ovšem ani častější konzumace červené papriky, kiwi, manga, tučných ryb a mořských plodů se nemine účinkem!

Zdroje: healthline.com, webmd.com





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Omeleta plněná špenátem

(34 hlasů)

Vanilkové vafle

(39 hlasů)

Vejce s bylinkovou solí

(26 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat