Prostreno.cz

Zdravé potraviny proti vráskám

Čím jsme starší, tím důležitější je téma zdravé stravy proti stárnutí. Pramen mládí totiž existuje – vyzkoušejte následující potraviny.

Procesu stárnutí samozřejmě zabránit nemůžete, ale můžete ho alespoň zpomalit. A to nejen díky správné péči o pleť a pokožku.

Už zhruba od 20 let pokožka začíná ochabovat a objevují se první viditelné jemné vrásky. Proto je důležité včas doplnit správné živiny, které vám pomohou udržet si mladistvý vzhled o trochu déle.

Silné zbraně proti stárnutí

Aby pokožka vypadala mladě a svěže co nejdéle, je nutná nejen dobrá péče zvenku, ale i dostatečný přísun vitaminů a dalších důležitých látek zevnitř. A rozhodně nesmíte zapomenout na dostatečnou zásobu tekutin – alespoň dva litry vody denně.

Vyhnout byste se naopak měli dlouhému pobytu na slunci a opalování, kouření a nadměrnému množství alkoholu.

Pokud se spolehnete na správné ingredience, můžete proces stárnutí skutečně zpomalit. Proti vráskám můžete účinně bojovat zdravými potravinami a praktickými strategiemi.

Udržujte si zdravou váhu

Ať už v Japonsku, Kalifornii nebo na Sardinii – existuje několik faktorů, které obyvatelům těchto destinací dopřává dlouhověkost. Podle studií totiž nikdo z nich netrpí nadváhou. To souvisí jistě se stravovacími návyky, typickými pro tyto oblasti. První rada pro dlouhověkost a mladý vzhled zní: Nepřejídejte se a čas od času si dopřejte půst. Ve fázích bez příjmu kalorií tělo uvolňuje speciální enzymy, které vaše buňky přirozeně omladí.

Vařte z čerstvých surovin

Všechno už bylo vymyšleno, a tak i současný trend „čistého stravování“ je jen obdobou toho, jak jedli naši prarodiče. To znamená přírodní a nezpracované produkty, jako je ovoce a zelenina, ale také maso, ryby a mléčné výrobky. Pokud denně vaříte z čerstvých surovin, děláte to dobře.

S cukrem a solí střídmě

Každý ví, že cukr přidává kalorie. Kromě toho způsobuje, že hladina cukru v krvi rychle stoupne, a pak zase rychle klesne, což vede k návalům chutí.

I hodně soli tělu škodí – už 6 g denně zvyšuje krevní tlak. Čtěte proto pečlivě složení kupovaných výrobků a při přípravě pokrmů se solí šetřete.

Zaměřte se na tuky

Rostlinné oleje a rybí tuky můžete konzumovat téměř bez omezení, protože polynenasycené mastné kyseliny udržují zdravé cévy a snižují krevní tlak.

Nejlepší anti-aging potraviny

Avokádo – obsahuje všechny aminokyseliny a lutein, který chrání oči

Jablka – pod slupkou jsou vitaminy A, C, B1 a B6

Arónie – poskytuje pětkrát více antokyanů než borůvky

Granátová jablka – mají antioxidační účinek a posilují imunitní systém

Zelený čaj – rostlinné ochranné látky snižují riziko kardiovaskulárních onemocnění

Vlašské ořechy – posilují nervy vitaminem B a mají i vysoký obsah vitaminu E

Kurkuma – má protizánětlivé účinky

Řepkový olej – udržuje zdravé cévy díky vysokému obsahu nenasycených mastných kyselin

Červená řepa – obsahuje vitaminy A, C a železo, stejně jako draslík a kyselinu listovou

Maliny – obsahují kyselinu ellagovou, která chrání před vznikem rakoviny

Zdroj: eatbetter, verywellhealth





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat