Prostreno.cz

Výhody vaření v páře

Pokud si chcete vychutnat lahodné jídlo, které je dobré pro vaše zdraví, rozpočet a planetu, je čas přijmout jednu z nejžhavějších metod současného vaření. Tepelná úprava potravin v páře je lepší než smažení. Z jakých důvodů?  

V kuchyni nepatříte k těm nejzručnějším, nemáte čas nebo chuť hlídat potraviny na pánvi nebo v hrnci, a navíc chcete ušetřit. Pokud aspoň jednou odpovíte „ano“, je pro vás vaření v páře vhodnou alternativou, jak si připravit chutné jídlo. Nadchnete se pro tyhle benefity? 

Vaření v páře uzamyká vitaminy 

Vaření v páře je jednou z nejlepších metod vaření. Udržuje zeleninu oddělenou od horké vody a ta si uchovává více svých vitaminů, kupříkladu vitamin C nebo vitaminy skupiny B. Živiny zůstávají nedotčené a uvnitř jídla. 

Vaření v páře posiluje antioxidanty  

Vaření rozkládá buňky v potravinách, což může zvýšit množství některých antioxidantů, jako jsou flavonoidy, antokyany a glukosinoláty a usnadnit tělu jejich vstřebávání a využití.  Antioxidanty pomáhají odstranit škodlivé látky zvané volné radikály a eliminují riziko poškození buněk dřív, než dojde ke zdravotním problémům. 

Je šetrnější  

Stále více lidí přechází na vaření v páře, protože je nákladově efektivní a šetrné k životnímu prostředí. Můžete si koupit parní hrnec nebo použít běžný cedník pro vaření vody. A to je vše.  Stroj je vybaven funkcí automatického vypnutí, takže když se jídlo uvaří, automaticky se přeruší napájení. Pokrm se nepřipálí a navíc u něj nemusíte stát – v porovnání třeba s pánví. Navíc platí, že když smažíte jídlo na zpracovaném oleji, vede to k tvorbě trans-tuků, které způsobují obezitu a srdeční choroby. Absence oleje nepředstavuje žádný problém. Nastal čas rozloučit se se smaženým a nezdravým jídlem! 

Jídlo vypadá a chutná skvěle 

Už jste někdy podávali vařenou zeleninu, která je ochablá, kašovitá a nudná? Nebo jste skončili s grilovaným kuřetem, protože pokaždé bylo až příliš vysušené? Pak je čas přejít na vaření v páře. Tato metoda pomáhá potravinám zachovat si barvu, tvar a strukturu, protože nedochází k přímému kontaktu s horkou vodou nebo extrémním teplem. Vaření v páře udržuje potraviny vlhké, aniž by došlo k jejich namočení. Například brokolice získá asi 12 % hmotnosti z vody, která se vstřebá při vaření, ale jen 4 %, když se vaří v páře. Jednoduše řečeno, je méně pravděpodobné, že dušená zelenina skončí ochablá a kašovitá. A chuť daných potravin se nemění.  

Vaření v páře je všestranné 

V páře lze připravit spoustu potravin, včetně ryb, korýšů, kuřete, masa, rýže, brambor, ovoce, knedlíků a dezertů, jako jsou piškotové pudinky. Vaření v páře je také skvělý způsob, jak ohřát jídlo, aniž by to ovlivnilo jeho kvalitu. Také je vhodné i pro nezkušené kuchaře.  

Zdroje: thehealthsite.com, cravemag.co.uk  





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat