Prostreno.cz

Voda během jídla není vhodná

Pití velkého množství vody je základním pravidlem pro zdravé, štíhlé tělo. Existuje však jedna výjimka – během jídla byste se raději měli obejít bez vody. Proč?

Již dlouho je známé, že dostatečné množství vody tlumí pocit hladu a podporuje metabolismus. Nejen pro ty, kteří chtějí zhubnout, je proto nutné vypít nejméně 1,5 litru vody denně. Pro zdravou, pevnou pokožku a udržení optimální funkce orgánů by měl každý poskytnout svému tělu dostatek tekutin. Ale záleží na načasování. U jídla na sklenici s vodou raději zapomeňte.

Voda je zdravá – ale ne během jídla

Voda při jídle má vliv na trávení, protože ředí trávicí šťávy a trávení tak zpomaluje. Výsledkem je, že jídlo zůstává v těle celkově déle. A vy se cítíte pomalí a unavení. Zejména sycená voda může zatížit žaludek. Na druhou stranu sklenice vody před jídlem pomáhá zastavit pocit hladu. Kromě toho odborníci doporučují konzumovat vodu v malých doušcích po celý den.

Příliš mnoho vody může být škodlivé

V letním horku je důležité hodně pít. Pokud cvičíte, měli byste vypít ještě více tekutin. Ale buďte opatrní: Nepijte příliš mnoho v příliš krátkém čase – mohla by vám hrozit otrava vodou. Během celého dne může zdravý dospělý člověk snadno vypít až 10 litrů vody, protože tělo vylučuje téměř jeden litr za hodinu. Přesto se může stát, že se otrávíte vodou a trpíte hyponatrémií. K tomu dochází zejména u vysoce výkonných sportovců, jako jsou maratonští běžci, kteří po dlouhé fyzické námaze spotřebují litry vody.

Příznaky hyponatrémie

Pokud vypijete příliš mnoho vody najednou, ledviny nemohou tekutinu zpracovat, rovnováha soli v těle se smíchá a důležité živiny a minerály se vymyjí. Koncentrace sodných iontů se snižuje. Důsledky jsou nevolnost a zvracení, nedostatek koncentrace, závratě, zvýšené pocení, potíže s dýcháním a extrémní únava. Záludné ale je, že tyto příznaky mohou také naznačovat nedostatek vody, proto mnoho lidí pije ještě více – s vážnými následky. V případě pochybností navštivte lékaře, který vás pečlivě vyšetří a posoudí vaši situaci.

Zdroj: www.fitforfun.com, www.verywellhealth.com





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Restovaná ryba se špenátem

(2 hlasů)

Ryba s mandlemi

(3 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat