Prostreno.cz

Kiwi prospívá pleti, srdci i kostem

Je poměrně malé, chlupaté a má hnědou slupku. Taky obsahuje dužinu zelené barvy a černá semínka. Jak kiwi působí na organismus, vlasy a pokožku? Potřebují ho „nespáči“ i lidé hledající pramen mládí!

Kiwi (Actinidia deliciosa) pochází z Číny a traduje se o něm, že má protizánětlivé, diuretické, či projímavé účinky. Co všechno dělá s tělem? Tohle vás dostane!

Omlazuje

Kiwi je velmi dobrým zdrojem vitaminu C, který působí jako antioxidant. Taky pomáhá před poškozením způsobeným sluncem a stimuluje tvorbu kolagenu, jež opravuje pokožku. Kiwi nabízí i vitamin E, díky kterému je pleť jemná a hebká.

Brání vypadávání vlasů

Zmíněné vitaminy C a E jsou užitečné i v jiné sféře. Kromě jiného totiž zabraňují vypadávání vlasů, navíc omega-3 mastné kyseliny v kiwi v nich udržují vlhkost. Toto ovoce také obsahuje hořčík, fosfor a zinek, které zlepšují krevní oběh, čímž jsou prameny posílené a dobře vyživené. Za zmínku stojí i přítomnost mědi, jež předchází předčasnému šedivění kštice.

Minimalizuje srdeční onemocnění

Kiwi je bohatým zdrojem draslíku, vlákniny a omega-3 mastných kyselin. Vláknina snižuje vysoký cholesterol a tím eliminuje rizikové srdeční choroby. Draslík je základní složkou buněk, která pomáhá při regulaci srdeční frekvence. A potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny mají preventivní účinky vůči mrtvici a ischemické chorobě srdeční.

Krotí vysoký krevní tlak

Kiwi má vysoký obsah draslíku, jak již bylo uvedeno. Ten pomáhá minimalizovat účinky sodíku v těle, krotí vysoký krevní tlak a pomáhá snižovat tvorbu ledvinových kamenů. Tedy nejen to. Draslík je základní minerál, který potřebují všechny tkáně v těle. Někdy je označován jako elektrolyt, protože nese malý elektrický náboj, který aktivuje různé buněčné a nervové funkce. Kiwi je bohaté i na vlákninu, jež kontroluje hladinu cukru v krvi u diabetiků.

Pečuje o kosti

Vitamin K, taktéž přítomný v kiwi, hraje důležitou roli při tvorbě nových kostních buněk a budování kostní hmoty. Také se uplatňuje při srážení krve a je užitečný při vstřebávání vitaminu D.

Navozuje kvalitní spánek

Kiwi je dobrým zdrojem serotoninu, který podporuje lepší spánek. Jeho úkolem je urychlit nástup nočního odpočinku a zkrátit dobu bdění. Kdo má problémy s usínáním, pro toho je přísun kiwi nezbytností! A tušili jste, že v některých kulturách se šťáva z kiwi používá ke změkčení masa? Tahle informace se vám bude při letních grilovačkách hodit!

Zdroje: www.pharmeasy.in, www.wikipedia.org, www.hsph.harvard.edu





Celkem 1 komentářů

Tip na snídani

Více tipů

Omeleta s našlehanou ricottou

(20 hlasů)

Vaječná omeleta s lososem

(34 hlasů)

Omeleta plněná špenátem

(34 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat