Prostreno.cz

Potraviny pro rozehnání mozkové mlhy

Nemůžete se na nic soustředit a ke všemu máte výpadky paměti? Na vaši mysl se zřejmě snesla mozková mlha, kterou však rozptýlíte konzumací avokáda, borůvek, listové zeleniny, vajec, tučných ryb a ořechů.

Máte pocit, že se vaše paměť změnila v síto, kterým důležité informace okamžitě propadají, a to někam do neznáma? Pokud vás to alespoň trochu uklidní, asi každého někdy zasáhne takzvaná mozková mlha, jež se kromě zapomětlivosti projevuje i poruchami koncentrace. Lidé si při ní stěžují na nejasné myšlení, přičemž si hůře vybavují slova a cítí se psychicky úplně vyčerpaní. Přejde to samo, nebo se nápravě musí jít naproti?

Není čas ztrácet čas

Mozková mlha je v zásadě subjektivní stav, při němž je léčba založená na konkrétní příčině – alespoň takový názor koluje ve vědeckých kruzích. Jaké ty zmiňované příčiny mohou být? Obvyklým pachatelem prý bývá prodělaný covid-19, ovšem s narušenou kognitivní výkonností souvisí i chronické zánětlivé stavy, přepracovanost, permanentní stres, deprese, nějaké prožité trauma či velké a zásadní životní změny. Ze spárů mozkové mlhy vás může vymanit úprava běžného denního harmonogramu, pravidelné pracovní přestávky, zajištění většího prostoru pro kvalitní spánek i konzumace jistých potravin. Pro které vyrazit do obchodu?

Vsaďte na avokádo nebo borůvky

Exotické avokádo je někdy odsuzováno kvůli vysokému podílu tuků, jedná se však o tuky zdravé, jejichž umírněná spotřeba spíše prospívá, než aby škodila. Toto cizokrajné ovoce obsahuje i draslík a hořčík, díky čemuž zajišťuje lepší průtok krve, a to nejen v mozku. Přítomný lutein má příznivý vliv na paměť, uvažování i pozornost. Pokud si na avokádo nijak zvlášť nepotrpíte, sáhnout můžete po borůvkách – klidně i sušených. I tyto plody probudí mozkové buňky z letargie, což je zásluha antioxidačních antokyanů. Krizi mozkové mlhy zažehná i listová zelenina, která je lékem na kognitivní úpadek. Prokazatelně ale pomáhají i vejce, tučné ryby a ořechy. Pokud byste ani po těchto potravinách nezaregistrovali posun k lepšímu, pro jistotu navštivte svého ošetřujícího lékaře.

Zdroje: www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5622679/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc, www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5300943/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc#:~:text=Blueberry supplementation was effective in,%2C and striatum [19], www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5622679/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc, www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5772164/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Croissanty s vanilkovým krémem

(38 hlasů)

Frittata s hráškem

(21 hlasů)

Jarní snídaně s ředkvičkou

(23 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat