Prostreno.cz

Návyky poškozující zdraví vašich střev

Svým způsobem života si – a často nevědomě – ztěžujeme práci. Tyto stravovací návyky poškozují střevní flóru.

Střeva všichni podceňujeme. Vždyť mají na starost „jen“ trávení našeho jídla, že? Chyba! Například asi 70 procent našeho imunitního systému se nachází právě ve střevech. A s kvalitou střevní mikroflóry úzce souvisí i naše duševní zdraví. Proto bychom rozhodně měli dbát na to, abychom své stravovací návyky přizpůsobili střevnímu mikrobiomu.

Kterými návyky si poškozujeme střevní mikroflóru?

Nadbytek potravin

Pokud sníte velmi velké porce najednou, cítíte poté většinou nepříjemný pocit plnosti. Cítíme se pak slabí a bez energie. Důvodem je naše trávení – protože když toho sníme hodně, musejí to střeva strávit hodně za krátkou dobu. A tak zbývá jen málo energie pro zbytek našeho těla a mozku. 

Nedostatek tekutin

Naše střeva potřebují dostatek tekutin, aby správně fungovala. Pokud pijeme málo, tělo čerpá chybějící tekutinu z tlustého střeva, a to může vést k zácpě. Navíc zpracovat všechnu vlákninu z potravy jen s malým množstvím přijatých tekutin je pro naše tělo také velmi složité.

Rychlá konzumace jídla

Bohužel, když spěcháme, často máme tendenci jídlo zhltnout. To našemu trávicímu systému neprospívá. Zaprvé, když jíme tímto způsobem, často polykáme hodně vzduchu – což může způsobit nadýmání a bolesti břicha. Zadruhé je pro zdravou střevní flóru důležité, abychom potravu před spolknutím důkladně rozžvýkali. Tím připravujeme stravu na rychlejší rozklad.

Výrobky z bílé mouky

Milujete těstoviny a chleba? Naše střeva nemají nic proti – pokud je konzumujete v celozrnné variantě. Protože alternativa z bílé mouky nejen podporuje chuť k jídlu a je bohatá na cukr, ale také neobsahuje téměř žádnou vlákninu. Tu zase potřebují naše střeva pro zdravé trávení.

Nadměrné množství cukru nebo umělých sladidel

Kdo má rád sladké, měl by si dávat pozor: cukr poškozuje nejen zuby a může například podporovat záněty v těle – negativně působí i na naši střevní flóru. Dobrou alternativou však nejsou ani umělá sladidla, protože mohou negativně měnit dobré střevní bakterie a tělu tak škodit.

Průmyslově zpracované potraviny

Vlastně to víme: Silně zpracované potraviny, jako jsou hotové pečivo, mražená pizza a podobně, jsou pro nás všechno, jen ne dobré. Ale především naše střevní flóra trpí velkým množstvím soli, cukru (je to tu zase!) a mnoha nezdravých trans-tuků. Ten může dokonce podporovat střevní onemocnění, jako je Crohnova choroba nebo rakovina tlustého střeva.

Nadbytek uzenin

Salámy, klobásy a další silně zpracovaná masa jako třeba šunka obsahují také hodně soli a tuků, které poškozují naše střeva. Navíc konzervační látky přidané k jeho konzervaci mohou být karcinogenní.

Zdroj: www.fuersie.de, www.vital.de





Celkem 0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Dušené houby se šalotkou

(5 hlasů)

Tofu marinované v pivu

(5 hlasů)

Brambory plněné sýrem

(3 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat