Prostreno.cz

Hummus vašemu zdraví velice zachutná

Hummus do salátů, omáček i k masu? Přesně tak, využít se dá na sto různých způsobů. Nejenže posílí vaši imunitu, omladí i pokožku, zatne tipec zánětům, dodá energii a posvítí si na vysoký cholesterol.

Hummus je studený pokrm levantského původu (oblast Libanonu a okolních států), který se skládá z rozmačkané uvařené cizrny smíchané se sezamovou pastou, olivovým olejem, citronovou šťávou, solí a česnekem (1). Je oblíbený zejména v oblasti Středního východu, ale jeho věhlas se rozšířil do celého světa. Co si budeme namlouvat, název nezní ani trochu lákavě. Přesto jde o chutné jídlo s hodně zajímavým zdravotním potenciálem. Nedali byste si zkušební porci?

Všestranné využití pro každý mlsný jazýček

V hummusu si můžete namáčet zeleninu, arabský chléb, tortilly, krekry i nachos. Jako příloha krásně doplní kuřecí křidélka, šťavnatý steak i ryby. Funguje také jako bezlepkové zahušťovadlo, proto se hodí do omáček i masových šťáv. V zeleninových salátech jím lze nahradit i dresing. Způsobů, jak ho kulinářsky využít, je mnoho a mnoho. Tak si vyberte ten svůj a užijte si veškeré benefity, které nabízí!

Pleť bez vrásek a tělo bez zánětů

Jak již bylo zmíněno v úvodu, základní složkou tohoto pokrmu je cizrna. Ta představuje bohatý zdroj bílkovin, které prodlužují pocit sytosti a zahání návaly hladu, přičemž dodávají energii, pomáhají budovat svaly, posilují kosti a chrání tkáně. V jedné porci hummusu je k mání zhruba osm gramů bílkovin, proto ani lžička vážně nepřijde nazmar. Kromě proteinů si navýšíte i hladinu vápníku, železa, zinku, hořčíku a vitaminů skupiny B. Na své si přijde i pokožka. „Obsažený sezam má vysokou úroveň vitaminu E, který jakožto silný antioxidant omlazuje pleť a neutralizuje škodlivé volné radikály způsobující četná chronická onemocnění,“ vysvětluje americká registrovaná dietoložka Lee Cotton (2). Podle této odbornice hummus vlivem svého jedinečného složení také povzbuzuje imunitu, zlepšuje trávení, normalizuje hladinu cholesterolu a tlumí záněty.

Zdroje: (1) www.cs.wikipedia.org/wiki/Hummus, (2) www.realsimple.com/health/nutrition-diet/hummus-nutrition





Celkem 0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Frittata s rajčaty

(12 hlasů)

Palačinky

(1 hlasů)

Croissanty s vanilkovým krémem

(38 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat